Nikkei se va folosi de achiziţia FT de 1,3 mld. dolari pentru a clădi o organizaţie puternică în mass-media digitală, profitând de brandul ziarului de limbă engleză şi de abilitatea acestuia de a determina abonaţii să plătească pentru ştiri de business de calitate, potrivit lui Kita. „Global şi digital reprezintă principalele două cuvinte în ceea ce priveşte obiectivele de management ale Nikkei, iar pe viitor, pentru a ne dezvolta global şi pentru a ne promova businessul de digital media, cel mai bun partener ne este fără îndoială FT“, susţine preşedintele Nikkei.
„Dorim să ne extindem piaţa“, a declarat Kita prin intermediul unui traducător japonez.
Financial Times se bucură de o loialitate puternică din partea cititorilor din Europa şi a fost unul dintre primele ziare care au introdus cu succes accesul plătit la website-ul propriu.
Grupul nipon Nikkei a devansat oferta companiei germane Axel Springer în iulie pentru achiziţia FT de la grupul britanic Pearson care şi-a dorit să se concentreze pe divizia mai mare de educaţie.
Kita şi John Ridding, CEO-ul Financial Times, au declarat că atât Nikkei, cât şi FT, au sesizat oportunitatea de a trece dincolo de pozişia defensivă adoptată de unii rivali care încearcă să-şi consolideze tirajele print.
“Credem că există o oportunitate solidă de creştere, că ne aflăm la răscrucea dintre două dintre marile trenduri mondiale ale timpurilor noastre, digitalizarea şi globalizarea.
Ridding a declarat că FT are o poziţie uşor fragilă în Statele Unite şi Asia, iar în această privinţă Nikkei ar putea ajuta publicaţia.
FT are 750.000 de abonaţi, incluzând 550.000 pe platformele digitale, însă ziarul încearcă să ducă numărul la 1 milion “cât mai curând posibil”, a declarat Ridding. Tirajul zilnic pe print al Nikkei este de 2,7 milioane de copii, acesta având 430.000 de abonaţi.
Kita spune că piaţa japoneză a ziarelor, deşi uriaşă după standardele occidentale, cu 40 de milioane de copii tipărite pe zi, scade în fiecare zi cu 1 milion, iar declinul numărului de cititori din rândul tinerilor evidenţiază logica achiziţionării FT.
“Vom stabili standardul de aur pentru modelele de business din industria ştirilor după cum o facem pentru jurnalismul de calitate”, a declarat Ridding într-o scrisoare adresată staff-ului FT.
“Principiul fundamental este acelaşi: credem împreună în jurnalismul de calitate şi în modelul bazat pe abonament”, a adăugat Ridding.
Ambele companii analizează datele privitoare la numărul de cititori pentru a dezvolta noi instrumente pentru cititori, potrivit lui Ridding, care a citat drept exemplu parteneriatul Nikkei cu Evernote, o aplicaţie care organizează conţinutul cu cea mai mare relevanţă pentru utilizator.
“Este ceva ce am putea dori să dezvoltăm şi să introducem nla FT”, a declarat acesta.
Întrebat dacă se gândeşte şI la alte achiziţii majore după ce a FT, Kita a declarat că este prea ocupat cu achiziţia FT în acest moment.