Business Internaţional

Şefii companiilor americane ameninţă cu boicotarea donaţiilor electorale

Şefii companiilor americane ameninţă cu boicotarea donaţiilor electorale

Foto AFP

Autor: Paul Comşa

26.08.2011, 00:01 315

Howard Schultz, directorul general al unuia dintre cele mai mari lanţuri de cafenele din lume, Starbucks, a anunţat că peste 100 de executivi ai unor companii americane s-au alăturat demersului său de a boicota donaţiile făcute partidelor politice în campania electorală.

Schultz a dat publicităţii o listă cu 25 de directori executivi care vor să ia parte la acţiune. Printre aceştia se numără Tim Armstrong, de la AOL, Myron Ullman, CEO-ul lanţului de magazine de îmbrăcăminte J.C. Penney, Walter Robb, de la Whole Foods Market şi directori ai operatorilor bursieri Nasdaq şi NYSE Euronext. Companiile componente ale indicelui Dow Jones nu au fost amintite. Totuşi, Schultz a afirmat că va oferi presei o listă mai cuprinzătoare pe măsură ce va primi permisiunea celor care au rămas sub anonimat.

Schultz îi îndeamnă pe liderii companiilor să nu mai doneze bani în campaniile electorale până când Congresul nu rezolvă problema deficitului. În schimb, companiile ameri­cane promit accelerarea angajărilor pentru a ajuta la scăderea ratei şomajului. Aceasta a atins în iulie 9,1%.

Demersul lui Schultz vine în contextul în care preşedintele Barack Obama a început campania electorală, iar politicienii nu reuşesc să se înţeleagă în găsirea de soluţii pentru ieşirea din criză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO