Business Internaţional

Sectorul auto din Ungaria, motorul creşterii economiei, dă semne de uzură. Angajaţii ungari cu contracte de muncă temporare sunt disponibilizaţi, în timp ce muncitorii străini nu

Sectorul auto din Ungaria, motorul creşterii economiei,...

Autor: Catalina Apostoiu

05.06.2019, 21:53 464

Nori de furtună se adună deasupra sectorului auto al Ungariei: mai multe uzine au introdus săptămâni de lucru de patru zile, scrie Portfolio, citând cotidianul local Nepszava.

Zoltan Laszlo, vicepreşedinte al Federaţiei Ungare din Metalurgie Vasas, a declarat că o fabrică auto din zona de vest a regiunii Transdanubia şi o alta din sudul aceleiaşi regiuni au introdus săptămâna de lucru de patru zile începând cu luna mai, iar o a treia fabrică analizează un plan similar.

Mai multe companii din industriile auto şi metalurgică au instituit o politică de creştere zero a numărului de angajaţi: locurile vacante nu sunt ocupate, iar contractele pe termen determinat nu sunt prelungite.

„La sfârşitul lunii aprilie, furnizorii sectoarelor auto şi de echipamente au disponibilizat peste 2.000 de angajaţi temporari de pe o zi pe alta“, a precizat oficialul ungar descriind criza din sectorul de producţie.

Problemele actuale cu care se confruntă producţia locală de autovehicule şi industria metalelor sunt evidenţiate în ace­laşi timp de faptul că un număr în creştere de companii fac tre­cerea la două schimburi de lucru de la trei, iar schim­bu­rile de weekend au fost eliminate de către un număr de companii. Laszlo a menţionat drept alt exemplu faptul că producţia de la o fabrică de anvelope din nordul Ungariei a fost înjumătăţită comparativ cu nivelul din urmă cu patru luni.

Vicepreşedintele sindicatului Vasas a adăugat că între timp numărul de muncitori străini, din Ucraina, Serbia şi Mongolia, este în creştere, iar acest lucru pune presiune pe salariile ungare, în sensul scăderii acestora.

De asemenea, angajaţii ungari cu contracte de muncă temporare sunt disponibilizaţi, în timp ce muncitorii străini nu.

Prin prisma acestor fapte, articolul publicat recent de cotidianul german Handelsblatt cu privire la uzinele locale ale BMW şi Mercedes devine chiar mai interesant, deşi informaţiile conţinute de acesta au fost respinse de atunci.

În mai, publicaţia germană Handelsblatt scria că producătorii auto germani prezenţi în Ungaria şi-ar putea revizui planurile de extindere. Potrivit Handelsblatt, constructorii auto de lux Daimler şi BMW ar urma să-şi îngheţe investiţiile din Ungaria din cauza cererii slabe şi ameninţărilor din SUA cu suprataxarea importurilor de maşini nemţeşti.

Ziarul nota că perspectivele industriei auto germane nu sunt deloc încurajatoare, iar în noul mediu constructorii auto trebuie să-şi ajusteze investiţiile.

La scurt timp după publicarea articolului, însă, BMW dădea asigurări că investiţiile într-o nouă fabrică în estul Ungariei nu vor fi afectate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO