Business Internaţional

Se naşte o nouă generaţie de servicii auto: BMW şi Daimler investesc 1 miliard de euro în vehiculele autonome, folosirea în comun a maşinilor sau sistemul „pay per use”

Se naşte o nouă generaţie de servicii auto: BMW şi...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

22.02.2019, 16:14 1508

BMW şi Daimler au format un joint-venture care îşi propune să investească 1 miliard de euro în noua generaţie de servicii auto, cum sunt vehiculele autonome, folosirea în comun a maşinilor sau sistemul „pay per use”, informează BBC.

Decizia vine pe fondul concurenţei cu care se confruntă producatorii traditionali din partea serviciilor de mobilitate oferite de Uber si alte firme de tehnologie.

BMW şi Daimler au declarat că sunt deschise să investească în startup-uri de tehnologie.

Ambele companii au lucrat la dezvoltarea de automobile autonome. Mulţi analişti susţin că pentru a supravieţui în cursa cu giganţilor tehnologiei, fabricanţii tradiţionali de automobile trebuie să se îndrepte spre zona serviciilor bazate pe utilizare, în detrimentul vânzărilor.

Noul joint-venture are cinci componente: un serviciu de gestionare a rutelor şi de rezervări, bazat pe smartphone, servicii de încărcare a maşinilor electrice, serviciu de transport la cerere, servicii de parcare, precum şi servicii de partajare a folosirii unui automobil.

Harald Krüger, preşedintele consiliului de administraţie al BMW, a declarat: "Aceste cinci servicii se vor uni pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, bazat pe o flotă de vehicule electrice şi autonome, care se vor încărca şi vor parca singure”.

Asocierea urmează să devină "o piatră de temelie în strategia noastră de furnizori de mobilitate", a spus Krüger, adăugând: "Cooperarea este modalitatea perfectă pentru a ne maximiza şansele pe o piaţă în creştere, împărţind investiţiile".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO