Caută doar în titlu
Business Internaţional

Saga lui Ghosn de la Renault intră în a doua săptămână: acuzaţiile şi intenţiile Nissan devin mai clare

În condiŢiile în care Carlos Ghosn, fostul preşedinte al Nissan, va petrece cea de-a doua săptămână în detenţie, o imagine mai clară începe să se contureze atât cu privire la acuzaţiile formulate împotriva acestuia, cât şi la intenţiile Nissan, potrivit Bloomberg.

Wall Street Journal scrie că Ghosn le-a spus colegilor că nu era necesar să informeze autorităţile cu privire la zecile de mi­li­oane de dolari care urma să-i fie plătite în momentul re­tra­­­gerii. Reglementările japoneze privitoare la raportarea plă­ţilor viitoare ale executivilor lasă loc de interpretare, iar a­ceas­tă ambiguitate i-ar putea oferi lui Ghosn o linie de apă­rare. Deciziile privitoare la plăţile executivilor Nissan erau su­pu­se unei supervizări considerabil mai relaxate decât în cazul altor companii. „Citeşti în presă despre cum Ghosn era un mi­cro-manager şi despre cum a acumulat putere, dar sunt sur­prins să văd că acest lucru era oficial adoptat în sistemul lor de gu­ver­nanţă“, arată Bruce Aronson, de la Hitotsubashi University.

Ghosn nu a făcut nicio declaraţie publică de când a fost arestat şi neagă orice nereguli, potrivit NHK. Potrivit Marketwatch, acesta ar fi angajat firma americană de avocatură Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison pentru a-l apăra. Brad Karp, preşedintele acesteia, a reprezentat firme importante de pe Wall Street, printre care JPMorgan, Morgan Stanley şi Bank of America în diverse cazuri.

Ghosn va avea nevoie de o apărare solidă, considerând că Japonia are una dintre cele mai mari rate de condamnare penală din lume. Dacă va fi condamnat, Ghosn ar putea petrece până la 10 ani în închisoare, potrivit Bloomberg.

Cât priveşte Nissan, compania îşi accelerează eforturile de a redresa dezechilibrele din cea mai mare alianţă auto din lume după arestarea lui Ghosn, încercând să limiteze puterea partenerului său şi celui mai mare acţionar Renault de a nominaliza oficiali în boardul său. Nissan vrea de asemenea să renegocieze puterea Renault de a desemna şeful cmpaniei care ţine alianţa unită, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

Poziţia Nissan a fost recent întărită după ce Mitsubishi, al treilea partener, mai mic, al alianţei, l-a demis pe Ghosn din poziţia de preşedinte.

Cele trei companii urmează să se întâlnească în Amsterdam în această săptămână, dar Nissan nu se aşteaptă ca la reuniune să fie discutate modificări capitale.

Caracterizând alianţa drept „indispensabilă“, ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire a declarat la sfârşitul săptămânii trecute că vrea să o întărească, menţinând în acelaşi timp regulile prin care preşedintele Renault deţine acelaşi rol la vârful alianţei.

Monitorul Partidelor Replica lui Cîţu pentru Orban
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.