Business Internaţional

Ryanair si TUI impulsioneaza turismul european

05.08.2004, 00:00 16

Industria turismului european primit vesti bune ieri, cand Ryanair a raportat profituri in crestere pe primul trimestru iar operatorul de turism Tui a oferit o evaluare pozitiva a afacerilor sale din Germania, cea mai mare piata de profil din Europa, informeaza Financial Times.
A mai existat si un mesaj optimist venit din partea Amadeus, compania turistica spaniola, care a remarcat o ameliorare a vanzarilor de bilete pentru vacante si transport aerian.
Dupa trei ani de frustrari create de atacurile de la 11 septembrie 2001, izbucnirea sindromului acut respirator si razboiul din Irak , intoarcerea vremurilor bune in sectorul turismului a fost intampinata foarte pozitiv si de industria hoteliera internationala.
Dar, in timp ce numarul de pasageri creste pe deasupra Europei, iar turistii se intorc catre plaje, sunt semne ca turismul traverseaza o perioada de fragmentari cu operatori care sunt amenintati de pierderi.
Tui adeclarat ca rezervarile pentru vacanta de vara  venite din Germania au crescut cu 2%, dar analistii descriu cresterea ca fiind modesta, din cauza anului trecut, care a fost extrem de nefavorabil.
Conditiile proaste au fost reflectate si de titlurile Tui,  care sunt in declin inca de la inceputul anului. In orice caz, Tui va da publicitatii rezultatele pe primul semestru al anului, si estimeaza cresterea castigurilor.  Ca si competitorii sai, Tui se afla sub presiune din cauza aparitiei liniilor aeriene foarte ieftine si a site-urilor de turism.
Ryanair isi mareste numarul de rute si capacitatea, ceea ce forteaza Easyjet, principalul sau rival,  sa se extinda in piete in care opereaza in mod traditional ofertantii de pachete intregi pentru vacanta.
Ryanair prognozeaza o crestere cu 20% a volumului traficului de pasageri a anului financiar care se va incheia in martie 2005, ceea ce reprezinta o rata mai inceata decat cele din ultimii doi ani. "O cale pentru competitorii Ryanair de a diminua impactul scaderii preturilor este de a-si indrepta rutele catre destinatii de vacanta, cum ar fi Spania", spune Simon Champion, analist la Deutsche Bank. andreea.paun@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO