Business Internaţional

Rusia, Ungaria şi Polonia îşi dezvoltă infrastructura feroviară pentru a profita de volumele în creştere de mărfuri trimise de China către Europa

Rusia, Ungaria şi Polonia îşi dezvoltă infrastructura...

Autor: Catalina Apostoiu

20.10.2021, 00:05 364

În condiţiile în care ţările îşi refac cu frenezie stocurile şi exportă bunuri finite pe măsură ce se recuperează de pe urma pandemiei, porturile lumii sunt sub presiune crescândă, transportul feroviar devenind astfel o alternativă atractivă, scrie Reuters.

„La începutul anului, costul transportului de bunuri în containere pe calea ferată între Asia şi Europa era de două ori mai scăzut decât cel al transportului maritim. Acum, acesta este de 3,5 ori mai scăzut“, potrivit companiei de stat de transport feroviar a Rusiei.

Cea mai mare parte a creşterii a venit pe ruta China-Rusia-Europa, unde volumele pe primele nouă luni au cresut cu 47%, la 568.700 TEU.

Astfel, guvernul rus a stabilit un plan pe termen lung pentru creşterea capacităţii de transport feroviar. În cadrul acestuia, se estimează că Rusia va înregistra o creştere a cotei din traficul de mărfuri Asia-Europa până la 15% de la 4%.

În acest sens, compania de stat a Rusiei din acest sector va investi 200 miliarde de ruble (2,42 miliarde de euro) până în 2024 în proiectul „Transsib în 7 zile“, care are drept obiectiv reducerea timpului de tranzit de la graniţele de est către cele de vest ale celei mai mari ţări a lumii la o săptămână, comparativ cu 11-14 zile în prezent.

În Ungaria, ministrul afacerilor externe Peter Szijjarto declara recent că ţara sa ar putea profita de pe urma creşterii transportului feroviar de mărfuri China-Europa, potrivit Hungary Today.

Transportul feroviar de bunuri chineze oferă oportunităţi profitabile pentru sistemul feroviar ungar, a anunţat acesta. Ungaria a început deja să modernizeze linia feroviară Budapesta-Belgrad pentru trans­por­tul de bunuri chineze din porturile greceşti către Europa via Ungaria.

În timp ce proiectul va fi operaţional până în 2025, va fi de asemenea important ca Ungaria să atragă trafic feroviar direct de mărfuri din China către UE, profitând de poziţia sa geografică. Astfel vor fi necesare noi dezvoltări ale infrastructurii în nord-estul ţării, cum ar fi centrul intermodal aflat deja în construcţie în Fenyeslitke, o investiţie de 33,3 milioane de euro ce va deveni operaţională până la sfârşitul anului 2022, potrivit lui Szijjarto.

Szijjaro a remarcat de asemenea că Europa Centrală este în dezavantaj din cauza lipsei de linii feroviare de mare viteză.

În Polonia, un centru logistic de amploare urmează a fi construit în Malaszewicze, scrie railfreight.com. Acesta este menit să gestioneze transportul feroviar de mărfuri dintre Europa şi China.

În septembrie a fost lansată şi o nouă rută de transport feroviar de mărfuri între China şi Europa, aceasta legând oraşul chinez Chengdu de oraşul-port polonez Gdansk.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO