Business Internaţional

România ia faţa Ungariei într-un top al brandurilor de ţară, dominat de SUA

România ia faţa Ungariei într-un top al brandurilor de...

Autor: Daniela Stoican

11.12.2014, 20:19 2381

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de naţiune din lume, crescând cu 7% la 19.260 de miliarde de dolari. Valoarea brandului SUA este de trei ori mai mare decât cea a brandului Chinei, de pe locul doi, cu 6.350 miliarde de dolari, scrie The Telegraph.

„Deşi acţiunile SUA de pe scena internaţională sunt adesea puse la îndoială, iar polarizarea şi blocajul domină politica internă, deceniile de când SUA sunt prima forţă în sectorul financiar, show biz, democraţie şi tehnologie înseamnă că SUA ar trebui să continue să domine clasamentul mai mulţi ani de acum înainte“, spune David Haigh, CEO-ul Brand Finance.

Brand Finance evaluează puterea ţărilor ca şi cum ar fi branduri, analizând 195 de criterii din categoriile bunuri şi servicii, turism, talent şi investiţii pentru a ajunge la o concluzie privind „puterea“ unui brand. Apoi, această evaluare este combinată cu datele privind PIB-ul şi astfel rezultă „valoarea“ unei ţări. Potrivit ultimelor prognoze, PIB-ul României va fi de 674 miliarde de lei (187,4 mld. dolari) anul acesta.

Germania este pe locul trei ca valoare a brandului, cu 4.360 mld. dolari, dar deşi brandul său de ţară nu este cel mai valoros, este cel mai puternic. „Reputaţia aproape de nedepăşit a Germaniei pentru un sector manufacturier de calitate şi eficienţă“, ală­turi de şomajul scăzut şi câştigarea Campionatului Mondial de Fotbal în vară au ajutat ţara să răstoarne Elveţia de pe locul întâi ca putere a brandului, explică el.

Luna trecută brandul Germaniei a fost votat cel mai bun brand de naţiune din lume în indicele Anholt-GfK Roper Nation Brands. Potrivit acestui indice, este pentru prima dată în ultimii şase ani că SUA nu a ocupat primul loc. Performanţa brandului Germaniei s-a datorat percepţiei foarte bune privind calităţile sale de leadership, economia robustă şi „calităţile sportive remarcabile“ dovedite prin câştigarea Cupei Mondiale.

Valoarea brandului Marii Britanii a crescut cu 20% anul acesta, ţara fiind pe locul patru. 

„Cel mai important factor de departe“ în creşterea valorii a fost decizia Scoţiei de a rămâne în Regat în urma referendumului din septembrie, notează raportul care însoţeşte clasamentul.

În clasamentul Brand Finance al celor mai puternice branduri, pe locul patru se situează SUA, iar Marea Britanie pe locul cinci.

Printre ţările europene care au avut o performanţă mai slabă anul acesta se numără Rusia, care a pierdut 7% din valoare, ajungând la 1.170 miliarde de dolari, din cauza sancţiunilor economice şi a scăderii preţu­lui petrolului.

Şi valoarea brandului Ucrainei a fost afectată, scăzând cu 37% la 80 miliarde de dolari, cea mai mare scădere de valoare a unui brand din clasament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO