Business Internaţional

Retailerul H&M încă rămâne cu problema stocurilor nevândute după şapte trimestre

Retailerul H&M încă rămâne cu problema stocurilor...

Autor: Alex Ciutacu

28.06.2018, 10:31 2517

Dezastrul stocurilor de haine nevândute s-a înrăutăţit pentru retailerul suedez Hennes & Mauritz, după ce o serie de greşeli logistice determină retailerul să reducă preţurile şi mai mult în trimestrul acesta, potrivit Bloomberg.

Creşterea veniturilor companiei a încetinit pentru al patrulea trimestru consecutiv, cu vânzări de 6,7 miliarde de dolari în al doilea trimestru, cu un profit de 666,9 milioane de dolari.

Stocul de haine nevândute a crescut cu 13% la 4 miliarde de dolari, într-un moment în care H&M încearcă să scadă cât mai repede acest stoc.

„Problemele H&M au nevoie de mult timp pentru a se rezolva”, scrie Michelle Wilson, analist în cadrul Berenberg. „Problema inventarului s-a rostogolit pentru al şaptelea trimestru consecutiv”.

Deşi retailerul încearcă să introducă sisteme noi de logistică pentru a grăbi exporturile şi vânzările, H&M s-a confruntat cu probleme ce au determinat suedezii să oprească pentru moment livrările către pieţele din Statele Unite, Franţa şi Italia.

H&M încearcă să se adapteze noului peisaj digital în contextul în care clienţii abandonează magazinele brick and mortar şi se „refugiază” în online.

„E multă muncă de făcut”, spune Karl-Johan Persson, CEO al companiei.

Datele emise la începutul lunii arată că în al doilea trimestru vânzările au fost aproape neschimbate, în ciuda faptului că H&M a adăugat 303 magazine noi în ultimele 12 luni. De asemenea, suedezii vor închide doar 150 faţă de 170 cum arăta planul iniţual.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO