Business Internaţional

Retailerii germani cer noi stimulente economice pentru împiedicarea unei apocalipse a magazinelor în stil american

Retailerii germani cer noi stimulente economice pentru...

Autor: Bogdan Cojocaru

20.07.2020, 00:00 112

După o scădere istorică a vânzărilor din cauza pandemiei, retailerii spun că noi stimulente economice pot face diferenţa între viaţă şi moarte. Tranziţia la cumpărăturile online a accelerat în timpul carantinei, lăsând vulnerabile magazinele fizice din Germania, scrie Deutsche Welle.

Centrele oraşelor din Germania poate că sunt din nou aglomerate, dar nu la acelaşi nivel ca înainte de restricţiile de circulaţie introduse pentru încetinirea răspândirii pandemiei. Mai rău, indicatorii sugerează că oamenii nu cheltuiesc cu acelaşi entuziasm. Sectorul de retail se aşteaptă ca pierderile din acest an din comerţul nealimentar să atingă 40 de miliarde de euro. Vânzările vor termina 2020 în scădere cu 22% faţă de anul trecut, potrivit federaţiei germane de retail HDE. Cifrele publicate recent au arătat că magazinele de haine şi încălţăminte au fost cel mai puternic lovite în timpul ordinelor de rămânere în case aplicate în martie şi aprilie, vânzările înregistrând o scădere de -65%, respectiv -61%. Între timp, bijutierii şi magazinele de jucării şi-au văzut veniturile reduse aproape la jumătate.

„Retailerii din centrele oraşelor mari care atrag mulţi turişti au fost afectaţi cel mai mult. Lipsesc bogaţii din Asia şi din Rusia“, a declarat pentru DW Markus Wotruba, şeful de cercetare al firmei de analiză în retail BBE. El a adăugat că, deocamdată, germanii preferă să facă cumpărături în apropierea domiciliului, ceea ce a redus vadul comercial al multor centre comerciale regionale. Experţii din industrie remarcă, de asemenea, modul în care pandemia a accelerat trecerea la comerţul online - un fenomen mult mai avansat în SUA la care Germania a fost, până de curând, un întârziat. Anul trecut, efectul Amazon a forţat aproape 10.000 de retaileri americani să intre în insolvenţă, iar firma de cercetare Coresight estimează că pandemia va avea un efect similar. Printre marile nume americane care şi-au cerut deja falimentul în acest an se numără lanţurile de magazine JC Penney şi Neiman Marcus. Bo

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO