Totodată 85% dintre companii spun că problema s-a agravat în special în ultima perioadă. „Organizaţiile criminale au descoperit că această activitate este extrem de profitabilă. Să luăm de exemplu o geantă de firmă scumpă şi să ne imaginăm că au reuşit să fure mai multe. Dacă mai apoi le vând pe internet cu 500 dolari bucata, atunci au făcut din start o grămadă de bani“, a explicat Bob Moraca, vicepreşedinte pentru prevenirea pierderilor la FNR. Per total, 47% dintre retailerii participanţi la studiu spun că au alocat resurse suplimentare pentru a preveni pierderile, iar 32% dintre aceştia şi-au mărit personalul. Astfel, companiile americane au cheltuit în medie circa 434.000 dolari în vederea reducerii crimei organizate. ÑSunt infractori extrem de sofisticaţi. Am crezut că avem lucrurile sub control şi că ne îndreptăm spre direcţia corectă, dar de fiecare dată când venim cu o nouă măsură de securitate, ei vin cu o altă modalitate de a o înfrânge,î a declarat Moraca. La 1 mld. de dolari vânzări anuale, pierderile raportate de comercianţi au ajuns la aproximativ 460.000 de dolari numai în ultimul an, iar în topul celor mai afectate oraşe se află Los Angeles, urmat de Miami şi Chicago.