Business Internaţional

Publisherii încep să se asocieze pentru a avea putere de negociere mai mare cu platformele media

Publisherii încep să se asocieze pentru a avea putere...

Autor: Bogdan Cojocaru

12.07.2021, 00:00 44

Asocierile în vederea negocierilor  colective atrag din ce în ce mai mulţi adepţi din rândul publisherilor în efortul acestora de a crea condiţii mai echilibrate de concurenţă cu platforme media precum Google, scrie Euractiv. Recent, 30 de organizaţii mass-media daneze au anunţat înfiinţarea unui grup de negociere colectivă pentru a negocia cu Google cu privire la plăţile pentru ştiri.

Manevra vine într-un moment în care diferenţa de putere dintre giganţii de internet şi mass-media face obiectul unor dezbateri încinse la nivel global.

„Asistăm la o recunoaştere din ce în ce mai mare din partea instituţiilor UE că negocierile dintre giganţi şi presă nu sunt doar o problemă de drepturi de autor, ci şi o problemă de concurenţă“, a declarat  Wout van Wijk, director executiv al News Media Europe. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO