Business Internaţional

Programul pilot ESCALAR: Suedezii sunt primii care pun mâna pe o finanţare de 37,5 mil. de euro din noul program UE destinat startup-urilor

Programul pilot ESCALAR: Suedezii sunt primii care pun...

Autor: Alex Ciutacu

07.01.2021, 15:28 157

Unul dintre primii investitori suedezi din sectorul comerţului online a devenit primul care beneficiază de noul program de finanţare pentru startup-uri lansat de Uniunea Europeană, potrivit Bloomberg.

Firma de investiţii suedeză eEquity a închis al patrulea fond al companiei după o rundă de investiţii de 1,6 miliarde de coroane suedeze (159 milioane de euro), în contextul în care a atras şi o finanţare de 37,5 milioane de euro de la Fondul European de Investiţii.

Infuzia de capital a UE este prima dintr-un program pilot de 300 de milioane de euro, denumit ESCALAR, care a fost gândit pentru a ajuta businessurile din blocul european să treacă mai uşor peste şocul generat de pandemie. Ideea din spatele programului este susţinerea startup-urilor, întrucât Europa este îngrijorată că va rămâne în urmă în cursa inovaţiei.

„Prea multe companii europene sunt vândute investitorilor americani în stagii de dezvoltare incipiente. (...) Avansul înregistrat de comerţul online în pandemia de Covid-19 nu rezolvă problema competitivităţii în Uniunea Europeană”, a declarat Patrik Hedelin, managing partner al eEquity.

Firma eEquity este specializată în comerţ online şi companii din economia digitală din zona nordică. Prin fondurile sale de investiţii, firma este deja acţionar în mai multe branduri precum NA-KD, iDeal of Sweden şi TwistShake.

Patrik Hedelin a fondat retailerul de fashion Boo.com în 1999, o companie care a intrat în faliment când s-a spart bula dotcom. După eşecul Boo.com, Hedelin a înfiinţat în 2010 firma eEquity, alături de Magnus Wiberg, fondatorul Pricerunner.

„Când am lansat Boo.com piaţa online din Suedia era de circa 300 de milioane de coroane suedeze (29,8 milioane de euro). Acum, dacă excludem partea de mâncare şi alimente, se situează la 85 de miliarde de coroane suedeze (8,5 miliarde de euro). Dacă va continua să crească cu 25% pe an în următorii cinci ani, asta însemnă că 170 de miliarde de coroane suedeze (16,9 miliarde de euro) trec din offline în online”, a declarat Hedelin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO