Business Internaţional

Procesul dur de restructurare a adus VW pe profit

04.05.2007, 14:43 17

Volkswagen AG, cel mai mare producator de automobile din Europa, a anuntat ca marca sa cu acelasi nume a intrat pe profit in primul trimestru al acestui an dupa ce divizia a redus costurile cu forta de munca, numarul locurilor de munca si a castigat clienti pentru noile sale modele cum ar fi modelul decapotabil Eos, relateaza Bloomberg.
EBITDA (profitul operational) a totalizat 386 milioane de euro in cazul acestei marci, comparativ cu pierderi operationale de 49 milioane de euro inregistrate cu un an in urma. Vanzarile au avansat cu 5,2% pana la 18 miliarde de euro.
Martin Winterkorn, care a preluat pozitia de CEO in luna ianuarie, reface linia de modele si este pe punctul de a finaliza un proces de reorganizare ce include eliminarea unui numar de 20.000 de locuri de munca in Germania. Presedintele Ferdinand Piech l-a adus pe Winterkorn din cadrul diviziei Audi in speranta ca acesta va obtine la nivel de grup un succes similar cu cel inregistrat in cadrul diviziei respective.
"Trecerea pe profit este un rezultat bun, indicand ceea ce a realizat echipa anterioara de management. Intrebarea pe viitor este pe ce se va concentra compania, pe dezvoltare sau pe costuri? Pana acum nu s-a vorbit decat despre dezvoltare", a declarat Michael Tyndall, analist in cadrul Nomura Securities.
Actiunile Volkswagen au scazut cu 68 de eurocenti, sau 0,6%, pana la 110,71 euro. Valoarea titlurilor VW a crescut cu 29% in acest an, aflandu-se pe pozitia a treia din punctul de vedere al performantelor in cadrul principalului indice bursier din Germania, DAX, conferind companiei o valoare de piata de circa 39,7 miliarde de euro.
Volkswagen, care a facut recent publice datele financiare ale grupului in mod separat, pe marci, pentru prima data din 2001, a anuntat luna trecuta o dublare a profitului net pe primul trimestru pana la 740 milioane de euro, pe fondul cresterii vanzarilor cu 5,1% pana la 26,6 miliarde de euro.
Profitul operational al Audi a crescut cu 16 procente, pana la 410 milioane de euro, noul model Q7 impulsionand vanzarile diviziei. Veniturile au fost cu 13 procente mai mari, pana la 8,7 miliarde de euro.
Castigurile inregistrate de Skoda, divizia ceha a companiei, au avansat cu 20%, pana la 143 milioane de euro, in timp ce vanzarile acesteia au urcat cu 6,7%, pana la 2 miliarde de euro.
Seat SA, marca spaniola a constructorului de automobile, si-a redus pierderile pe primul trimestru pana la 11 milioane de euro de la 32 milioane de euro, in timp ce divizia britanica de automobile de lux Bentley a inregistrat o crestere de sapte ori pana la 38 milioane de euro.
"Progresele semnificative pe care le-am inregistrat in scopul unei competitivitati sporite sunt reflectate de castigurile inregistrate", a declarat directorul financiar al companiei, Hans Dieter Poetsch.
Winterkorn este pe punctul de a finaliza procesul de reoganizare a fortei de munca inceput de predecesorul sau Bernd Pischetsrieder. De asemenea, de cand a preluat compania, el a reorganizat departamentul de management, a regandit unele modele si a pregatit altele de lansare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO