Business Internaţional

Probleme pentru Revolut: Start-up-ul fintech britanic care a intrat şi pe piaţa locală este investigat pentru fraudă. Update. Reacţia vehementă a Revolut: Nu este fraudă

Probleme pentru Revolut: Start-up-ul fintech britanic...

Autor: Dragoş Dinu

05.03.2019, 17:38 14249

Revolut, start-up-ul fintech din Marea Britanie care a intrat în 2018 şi pe piaţa locală, este vizat de o investigaţie a poliţiei britanice, după ce o persoană a depus plângere împotriva băncii digitale în legătură cu un transfer de 70.000 de lire sterline. Acest fapt pune şi mai multă presiune pe companie, care se confruntă cu îngrijorări din partea autorităţilor de reglementare, scrie Financial Times. 

Poliţia Metropolitană confirmă faptul că a început o anchetă împotriva fintech-ului, ca urmare a unei plângeri care a fost depusă la începutul lunii februarie. De altfel, Biroul Naţional de Informaţii privind Frauda, care este o filială a poliţiei din Londra, a început de asemenea o investigaţie împotriva companiei.

Start-up-ul fintech este cunoscut pentru serviciile sale bancare de consum, dar investigaţia poliţiei britanice vizează „Revolut for Business”, serviciu care oferă conturi cu schimb valutar gratuit şi transferuri internaţionale pentru întreprinderile mici şi mijlocii.

Investigaţia poliţiei vine după ce un fost comerciant a depus o plângere în numele soţiei sale, care nu a primit o plată de peste 70.000 de lire sterline. Suma de bani ar fi fost plătită eronat în contul altei persoane, potrivit unor e-mailuri văzute de Financial Times.

Revolut, evaluat la 1,7 miliarde de dolari în cea mai recentă strângere de fonduri şi cunoscut pentru serviciile sale bancare de consum, s-a extins rapid ca o aplicaţie care concentrează banii de călătorit. În prezent, fintech-ul are planuri în servicii complexe, cum sunt împrumuturile personale.  

Update. Reacţia vehementă a Revolut: Nu este fraudă

Revolut a transmis, prin intermediul echipei din România, un punct de vedere oficial în urma articolului din Financial Times, prin care susţine „vehement” că start-up-ul nu este vizat de o investigaţie de fraudă şi că problema reclamată privind transferul de fonduri a fost generată de o eroare a celui care a iniţiat plata.

“Vrem să precizăm în mod clar că acesta nu este un caz de fraudă. Nu există nicio investigaţie de fraudă în cadrul Revolut. Unul dintre clienţii noştri a înregistrat o plângere în urma unui transfer de fonduri care nu a ajuns în contului acestuia din cauza faptului că datele contului au fost introduse greşit la efectuarea plăţii. Echipa noastră a interacţionat proactiv atât cu utilizatorul, cât şi cu partenerii noştri pentru procesarea plăţilor, pentru a rezolva acest caz şi pentru a identifica unde sunt localizate fondurile. Întelegem că utilizatorul a continuat prin a depune o plângere la Poliţie (care nu este legată de fraudă), însă aceasta a fost transmisă prin portalul de acţiuni împotriva fraudei - această organizaţie nu are competenţe de investigare similare cu ale poliţiei.

Mai vrem să precizăm vehement şi faptul că nu există nicio investigaţie de fraudă în curs de desfăşurare şi nu am fost notificaţi de către organele competente de existenţa nici unei alte investigaţii”, conform punctului de vedere transmis către media locală de către Carmen Popa-Nemoiu, marketing manager pentru România al Revolut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO