Business Internaţional

Previziunile producatorului de anvelope Bridgestone privind profitul anual, si mai bune

12.08.2004, 00:00 21



Bridgestone si-a imbunatatit previziunile referitoare la profit pentru acest an, ca efect al cresterii cererii si a preturilor mai mari de pe urma carora a beneficiat intrega industrie producatoare de cauciucuri, informeaza Financial Times.



Grupul japonez est cel mai mare producator de cauciucuri ca valoare a vanzarilor si a reintrat intr-o faza de crestere dupa doi ani de stagnare. Aceasta stare fusese determinata in special de retragerile masive de produse Firestone, una dintre marcile companiei, de pe piata din Statele Unite.



Principalii concurenti ai Bridgestone sunt Michelin, Goodyear si Continental. Toate companiile de pe aceasta piata beneficiaza de pe urma fenomenului caracterizat de unii analisti drept o schimbare radicala a pietei cauciucurilor.



Cresterea acestei industrii este din ce in ce mai accelerata, mai ales datorita tendintei de reducere a duratei de viata medii a unui cauciuc, si accentuarii preferintei consumatorilor pentru modelele superioare calitativ, mult mai profitabile pentru producatori.



Desi preturile au urmat acelasi curs ascendent in ultimele 12 luni, datorita cresterii costurilor cu materiile prime (in special cauciucul si petrolul), producatorii au reusit sa surclaseze acest dezavantaj.



Bridgestone si-a modificat estimarile referitoare la profitul net pe intreg 2004 la 940 mil. $, de la cei 675 de milioane declarati in luna februarie. Desi compania este caracterizata de analisti drept conservatoare si reticenta in ceea ce priveste previziunile, cresterea cu 6% depaseste estimarile acestora.



In 2003, compania a avut un profit de 800 mil. $.



In primul semestru, castigul companiei a fost de 470 mil. $, fata de cei 290 mil. $ aferenti perioadei similare a anului trecut.



Actiunile Bridgestone, care au castigat 42 de centi in 2004, au scazut cu 0.8% spre 17,44$, inainte ca anuntul privind noile estimari referitoare la profitul anual sa fie facute publice.
andrei.frunza@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO