Business Internaţional

Povestea omului care a realizat un produs care în prezent este vândut la fiecare 2,5 secunde

Povestea omului care a realizat un produs care în...

Autor: Georgiana Călin

17.11.2016, 10:25 5731

În timpul singurului interviu acodat vreodată, publicaţiei ”La Stampa“, Michele Ferrero nu şi-a dat jos ochelarii de soare. Şi nu pentru a-şi proteja ochii, ci pentru a se ascunde. Se spune că era extrem de modest, iar când era numit geniu, replica spunând că al doilea nume ale său este, într-adevăr, ”Eugenio“. Pe lângă Nutella, alte 20 de branduri i-au adus titlul de cel mai bogat om din Italia, cu o avere de 23,4 miliarde de dolari. S-a amuzat când a auzit că reţeta pentru Coca-Cola este cunoscută de doar câţiva directori ai companiei. Mult mai puţini oameni ştiu compoziţia Nutella.

Discreţia sa a avut un rol şi în afaceri; Ferrero păstra secretul reţetei Nutella - ciocolata cu alune care i-a adus succesul. În fiecare an sunt consumate 365 milioane de kilograme de Nutella în toată lumea. În interviul oferit, Michele Fererro a arătat direcţiile după care s-a ghidat în afaceri. „Fă întotdeauna ceva diferit de alţii”, iar Nutella e o dovadă clară. Pasta de alune amestecată cu cea de cacao a fost cunoscută în nordul Italiei de la Napoleon încoace. Însă tatăl lui, Pietro, care conducea o mică patiserie-magazin în oraşul Alba din Italia, a reînviat această idee în Al Doilea Război Mondial, când praful de cacao era greu de găsit.

Povestea omului care a realizat un produs care în prezent este vândut la fiecare 2,5 secunde

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO