Business Internaţional

Povestea lui Salvatore Ferragamo, designerul care şi-a descoperit pasiunea pentru modă la doar 9 ani şi a mers mai departe cu afacerea sa chiar şi după ce a dat faliment

La nouă ani, Salvatore Ferragamo ştia deja că vrea să facă modă. Pasiunea sa a fost mai presus de situaţia financiară, iar ambiţia de a continua să creeze chiar şi după ce a dat faliment l-a ajutat să ajungă un nume respectat în industrie, creaţiile sale fiind purtate de la prime doamne la cele mai cunoscute staruri ale cinematografiei.

Salvatore Ferragamo s-a născut pe 5 iunie 1898, într-o familie modestă din Bonito, Italia. A fost al 14-lea copil al lui Antonio şi al Mariantoniei Ferragamo. A creat prima pereche de pantofi la doar nouă ani, ulterior mergând la Napoli să studieze arta creării pantofilor timp de un an. Şi-a deschis, apoi, propriul magazin în subsolul casei părinţilor săi, însă în 1915 s-a hotărât să emigreze în Boston, Massachusetts, unde unul dintre fraţii săi lucra într-o fabrică de cizme pentru cowboy.

În scurt timp, Ferragamo şi-a convins fratele să se mute în California, ajungâng din Santa Barbara la Hollywood. Aici avea să cunoască succesul, deşi iniţial a pornit de jos, făcând reparaţii înainte de a începe să creeze designul pantofilor purtaţi de starurile din lumea filmului la propriul magazin, Hollywood Boot Shop, deschis în 1923. Pentru a se asigura că pantofii săi sunt nu doar frumoşi, ci şi comozi, a mers la University of Southern California pentru a studia anatomia. A rămas în Statele Unite până în 1927, când a decis să se întoarcă în Italia, s-a stabilit în Florenţa. Aici a început să producă pantofi pentru femeile cunoscute ale vremii, precum Eva Perón, prima doamnă şi o figură importantă din istoria Argentinei sau Marilyn Monroe. Creatorul a deschis primul magazin pe Via Mannelli (Florenţa), experimentând designul, în timp ce depunea cereri de patentare a inovaţiilor sale din domeniul modei. În 1933, din cauza managementului nepotrivit şi a presiunii economice aduse de Marea Depresie, a fost nevoit să declare falimentul. După încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial afacerile sale au înflorit din nou, iar creatorul a reuşit să adune 700 de artizani care fabricau manual 350 de perechi de pantofi pe zi.

Ferragamo a murit în 1960, la vârsta de 62 de ani, lăsând moştenire un brand important în lumea modei, condus de soţia sa, Wanda, şi cei şase copii: Fiamma, Giovanna, Fulvia, Ferruccio, Massimo şi Leonardo. Ulterior, compania care îi poartă numele şi-a extins aria de producţie cu genţi, ochelari, ceasuri, parfumuri şi alte haine şi accesorii de lux.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.