Business Internaţional

Povestea din spatele celui mai profitabil brand de mâncare mexicană: De la un fost puşcaş marin cu un stand de hot dog, la 7.000 de locaţii în întreaga lume

Povestea din spatele celui mai profitabil brand de...

Autor: Alex Ciutacu

11.01.2018, 15:49 513

Taco Bell s-a clasat pe locul 8 în topul Franchise 500, un top al francizelor realizat în fiecare an de publicaţia Entrepreneur.

Brandul Taco Bell este prezent şi în România cu două locaţii, ambele în Bucureşti, în Băneasa Shopping City şi în Mega Mall.

Mai puţin cunoscută este însă, povestea din spatele brandului. Fondatorul lanţului de mâncare mexicană a fost Glen Bell, un fost puşcaş marin, care s-a retras din armată la 23 de ani.

Întors acasă în San Bernardino, California, Bell şi-a deschis un stand de hot dog. Totuşi, acesta era interesat în meniuri alternative, diversificarea începând cu tacos la preţul de 19 cenţi/buc.

În scurt timp, tacos-urile s-au dovedit mult mai populare decât se aştepta. Acesta a început să deschidă mai multe standuri denumite Taco Tia, unde tacos-urile reprezentau mâncarea principală.

În 1962, Bell a vândut brandul Taco Tia viitorilor săi parteneri şi a deschis primul Taco Bell în Downey, California. Doi ani mai târziu, acesta a început să îl francizeze.

Astăzi, Taco Bell este condusă de CEO-ul Brian Niccol, drept o subsidiară a companiei Yum! Brands Inc, care francizează şi alte branduri precum KFC şi Pizza Hut.

Potrivit datelor oferite de Entrepreneur, investiţia iniţială pentru franciza Taco Bell variază între 500.000 şi 2 milioane de dolari, iar taxa de franciză între 25.000 şi 45.000.

În prezent există aproape 7.000 de locaţii Taco Bell în întreaga lume, 797 dintre acestea fiind deţinute de companie, în timp ce 5.535 sunt francize situate în Statele Unite, iar 354 sunt francize localizate în restul lumii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO