Business Internaţional

Piaţa globală de marijuana va atinge în curând valoarea totală de 31 de miliarde de dolari, în timp ce tot mai multe state liberalizează legislaţia cu privire la canabis

Piaţa globală de marijuana va atinge în curând...

Autor: Alex Ciutacu

12.11.2017, 17:30 340

Piaţa internaţională de canabis va atinge 31,4 miliarde de dolari până în 2021, potrivit noului raport realizat de Brightfield Group, o firmă de cercetare a pieţei de canabis, arată Forbes.

În prezent piaţa este estimată la valoare de 7,7 miliarde de dolari, şi se estimează că piaţa va creşte cu 60% pe an în contextul în care tot mai multe state liberalizează legislaţia cu privire la marijuana.

În prezent, în Statele Unite se înregistrează 90% din vânzările globale de marijuana, dar cota lor de piaţă va scădea aproape de 57% până în anul 2021. În mare parte acest fapt se datorează planului din Canada de a legaliza marijuana utilizată în scop recreaţional până în iulie 2018. Între timp, din ce în ce mai multe ţări din America Latină şi Europa adoptă programe de utilizare a canabisului în scop medicinal.

Partidele politice din Germania iau în considerare legalizarea în scopuri recreaţionale, în cadrul negocierilor pentru formarea coaliţiei de guvernare.

Mai multe companii canadiene de canabis încheie tranzacţii internaţionale, exportându-şi produsele pe pieţe din Europa şi din America de Sud. În timp ce alte state liberalizează legile cu privire la marijuana, va rămâne oare SUA în urmă?

„Cu siguranţă că nu”, spune Bethany Gomez. Director al departamentului de cercetare pentru Brightfield Group.

Gomez crede că, deşi cota de piaţă a Statelor Unite va scădea, americanii vor reuşi în continuare să domine piaţa. „Piaţa din Statele Unite este mult mai mare decât restul pieţelor internaţionale la un loc”, spune aceasta.

În timp ce companiile canadiene au avantajul pionieratului ca distribuitori pentru America Latină şi Europa, majoritatea pieţelor medicale sunt destul de restrictive şi au tendinţa de a favoriza uleiurile de canabis. „Loialitatea faţă de brand nu este la fel de pregnantă faţă de uleiuri, cum este pentru produsele comestibile”, explică Gomez.

Statele Unite au fost lideri globali în reforma marijuanei, dar din ce în ce mai multe ţări se alimentează din Canada atunci când îşi construiesc programele de canabis medicinal.

„Vasta majoritate a programelor de canabis medicinal arată complet diferit de cel din Statele Unite. Nu poţi să te duci să cumperi un jeleu în formă de ursuleţ şi să vrei să fie acela un produs considerat medicinal. Abordarea canadienilor se apropie mult mai mult de ceea ce ne-ar plăcea să vedem la nivel internaţional”, spune Gomez.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO