Business Internaţional

Pepsi castiga "Oscarul" pentru reclama mascata

22.02.2005, 00:00 43

DeSi Pepsi este producatorul numarul doi din lume, in termeni de promovare a produselor pe marele ecran a depasit toate marcile de pe glob in 2004, relateaza CNN Money.



Produsele companiei, Pepsi, Aquafina si Mountain Dew, au aparut in nu mai putin de unul din cinci filme care au ocupat primul loc in box office anul trecut. Cu aparitiile in superproductii precum "Alien vs. Predator" sau "Dodgeball", Pepsi si-a invins rivalii de la Coca-Cola, care au ocupat locul doi alaturi de Motorola si Nike.



Promovarea prin intermediul aparitiilor in filme este o afacere profitabila care a dat lovitura in 1982 in clasicul "E.T", cand extraterestrul protagonist a consumat bomboanele Reese's Pieces care marcau drumul pana la casa prietenului sau. Datorita filmului, vanzarile companiei Hershey care producea bomboanele au crescut spectaculos.



In prezent, companiile platesc bani buni pentru o plasare strategica pe panourile publicitare care apar in superproductiile de la Hollywood.



"Ford a platit milioane de dolari pentru aparitia in 'Die Another Day'", a spus Abram Sauer, analist la Brandchannel, o companie de consultanta in domeniul pozitionarii produselor.



"Agentiile de pozitionare cauta sa gaseasca o cale pentru masurarea valorii pozitionarilor astfel incat sa solicite plata pentru ele. Ford si-a deschis biroul propriu la Los Angeles cu scopul principal de facilitare a aparitiilor in filme", a continuat acesta.



In timp ce pozitionarea corecta a produselor are rezultate uimitoare in momentul lansarii, rezultatele sunt mai greu de cuantificat in momentul in care strategia este folosita in cadrul ciclului de maturitate a produselor.



Cu toate ca Apple a fost premiat douazeci de ani la rand pentru o buna plasare a produselor sale in filme care variaza de la "Short Circuit" sau "Star Trek IV" din 1986 pana la "Garfield" din 2004, cota de piata a companiei a ramas la 2%.



Premiile Brandcameo, decernate de compania Brandchannel, se impart pe mai multe categorii si reusesc sa atraga atentia asupra importantei pe care o au brandurile in viata de zi cu zi.



Desigur, filmele documentare precum "Fahrenheit 9/11" sau "Super Size Me" critica adesea produsele "plasate" in ele, dupa cum au aflat si Halliburton sau McDonald's.



Dar ironia este ca in documentare apar mult mai multe produse decat in filme precum "Die Another Day" sau "Minority Report" care au fost atat de criticate pentru difuzarea masiva de reclama mascata.



"Cei care se plang de acest lucru spun ca filmele fac prea multa publicitate. Asta poate insemna ca produsele apar intr-un mod mult prea putin realist, numarul lor fiind mult prea mare", crede Sauer. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO