Business Internaţional

Parmalat are un miliard de euro pentru achizitii

09.07.2007, 18:05 28

Compania italiana de produse lactate Parmalat incearca sa scape de eticheta de cel mai mare faliment din industria italiana si va investi circa un miliard de euro (1,36 mld. $) in noi achizitii pentru a-si imbunatati portofoliul de produse.
Directorul de operatiuni Carlo Prevendi a afirmat ca firma cu sediul la Collecchio va mai face una sau doua achizitii pana la finele anului, scrie Bloomberg.
"Trebuie sa comercializam si altceva decat lapte obisnuit. Ne intereseaza companiile care au produse de tipul lapte pentru bebelusi, lapte cu arome si iaurt sau companii care sa ne ajute sa evoluam pe pietele emergente."
Parmalat incepe sa faca achizitii dupa trei ani de pauza. Compania nu si-a revenit complet in urma falimentului din decembrie 2003, cand au fost descoperite datorii de 14 mld. euro care au aruncat-o in mijlocul unui scandal de falsificare a actelor contabile. Parmalat a acumulat 600 mil. euro (816 mil. $) dupa doi ani de reorganizare si vanzarea a 20 de companii subsidiare. De asemenea, firma a primit compansatii financiare in valoare de 900 mil. $ (660 mil. euro).
Prevendi se concentreaza pe companiile mici si mijlocii cu valori cuprinse intre 50 si 200 mil. euro (68 - 272 mil. $) si infirma zvonurile conform carora Parmalat ar fi facut o oferta companiei rusesti de lactate Nutritek Group.
Granarolo, cel mai mare producator de lapte proaspat nelistat din Italia, nu a trezit interesul celor de la Parmalat, desi presedintele Granarolo Luciano Sita a propus fuziunea celor doua companii in februarie 2006.
Parmalat este estimata la o valoare de piata de 5 mld. euro, dar actiunile Parmalat au scazut cu 7,5% de la inceputul anului. Pe langa cei 600 mil. euro, Parmalat este dispusa sa imprumute inca 400 mil. euro (544 mil. $) pentru viitoare achizitii.
Analistul de la Caboto Equity Research Luca Bacoccoli este de parere ca "strategia de achizitii a celor de la Parmalat are logica. Ar putea la fel de bine sa cheltuiasca mai mult, dar sunt un pic conservatori in privinta aceasta". Firmele pe care le vor cumpara pot activa pe piete mature ca Italia, Canada sau Australia, dar si pe piete emergente, cum este cazul Rusiei si Africii subsahariene. Prevendi spune ca "pe viitor vom extinde brandul si in zone ca India sau China".
La trei ani dupa faliment, Parmalat aproape ca si-a lichidat datoriile, iar rezultatele financiare sunt tot mai bune.
Compania i-a surprins pe investitori in martie, cand a anuntat plata dividendelor pentru prima oara dupa reintoarcerea pe bursa, in 2005.
Compania de lactate vinde produse mai profitabile, ca laptele cu acizi Omega-3, si a dat in judecata mai multe banci si auditori, de pe urma carora va obtine fonduri suplimentare.
Cresterea rapida a pretului laptelui, impreuna cu cresterea cererii ar putea constitui un risc pentru planurile de dezvoltare ale Parmalat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO