Business Internaţional

Originile influencerilor: Primul blog de călătorie din lume a fost pornit în urmă cu mai bine de 25 de ani

Originile influencerilor: Primul blog de călătorie din...

Autor: Miruna Diaconu

28.12.2019, 00:00 1342

Acum 25 de ani, un om curajos, care a străbătut întreaga lume alături de un laptop, a schimbat complet modul în care lumea obişnuia să călătorească. Jeff Greenwald şi-a pornit călătoria prin lume din Oakland, California, fără să fi păşit într-un avion, iar pe parcusul călătoriei sale a început să încarce postări pe primul blog de călătorie apărut pe internet, scrie BBC.

Ocolul pământului nu a durat, însă, 80 de zile ca în povestea lui Jules Verne, ci nouă luni, între 1993 şi 1994, când era internetului era abia la început. Jeff Greenwald povesteşte în articolul publicat de BBC cum în timpul acelei călătorii a transportat unul dintre, poate, primele laptopuri ultraportabile, fabricat de Hewlett-Packard, un OmniBook 300.

În acei ani, numărul site-urilor prezente pe Web era unul destul de mic, iar conceptul de blog de călătorie nici nu exista, chiar şi e-mail-ul era o noutate.

Compania O’Reilly, printre primele companii cu prezenţă online, a creat la acea vreme site-ul web numit Global Network Navigator, unde Jeff Greenwald avea de gând să îşi publice poveştile pe site-ul lor sub numele de “Big World”. Prima poveste a lui Jeff Greenwald a fost trimisă din Oaxaca, pe 6 ianuarie 1994, şi s-a numit “O sută de nanosecunde de singurătate”.

El povesteşte că scrierea pe acel OmniBook a fost uşoară, însă partea grea a fost să găsească conexiune la internet în locurile mai îndepărtate, precum Dakar sau Lhasa, iar cele 20 de încărcări pe care le-a postat în cele din urmă, au fost mult mai greu de realizat decât şi-ar fi putut imagina.

Scrierea unui blog, totuşi, l-a determinat să interacţioneze cu tot felul de oameni  cu care nu ar fi interacţionat în timpul unei călătorii obişnuite. S-a împrietenit cu tot felul de manageri de telecomunicaţii în Turcia, cu diplomaţi în China, programatori în Kathmandu şi chiar cu căpitani de nave în timp ce traversa Atlanticul. Călătoria sa de nouă luni a realizat-o prin căi de transport terestre şi maritime, fără a păşi în vreun avion.

Până la începutul anilor 2000, Jeff Greenwald a continuat publicarea poveştilor sale pe diferite site-uri, dar nu s-a poziţionat niciodată ca fiind un blogger profesionist, scrie BBC.

Fiecare călătorie a fost o şansă pentru el de a se confrunta cu lucruri nefamiliare şi de a ieşi din zona de confort, dar şi de a-şi extinde perspectiva asupra lumii.

“Ceea ce fusese cândva o expediţie, a devenit navetă”, spune Jeff Greenwald, citat de BBC.

În viziunea sa, bloggurile au devenit mai mult despre a te izola într-o cafenea şi mai puţin despre a descoperi cu adevărat lumea.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO