Business Internaţional

Operatorul low-cost Ryanair a înregistrat cea mai slabă creştere a numărului de pasageri din ultimii ani, după ce a anulat mii de zboruri în 2017

Operatorul low-cost Ryanair a înregistrat cea mai slabă...

Autor: Alex Ciutacu

06.01.2018, 10:59 1010

Compania Ryanair a înregistrat cea mai slabă creştere în numărul de pasageri, din 2014 până în prezent, după ce a anulat mii de zboruri pentru a ajunge la o înţelegere cu piloţii care protestau împotriva programului prelungit şi a salariilor scăzute, potrivit Bloomberg.

Numărul de clienţi Ryanair în 2017 a fost de 129 de milioane, sau cu 2 milioane mai puţin decât arătau previziunile, potrivit unei declaraţii din partea companiei, prin care Ryanair a transmis cele mai slabe rezultate de final de an din ultimii patru ani.

Ryanair a anulat peste 20.000 de zboruri din ultimul trimestru al anului 2017 şi din primele luni ale anului 2018, din cauza unor schimbări în planificarea concediilor piloţilor, în urma modificărilor de la codul muncii.

Michael O Leary, CEO-ul companiei, a fost forţat să accepte sindicalizarea piloţilor după ce negocierile între companie şi angajaţi erau aproape de a se concretiza în greve şi proteste masive.

Creşterea înregistrată în numărul de pasageri a fost de 10%, comparativ cu 15% în 2016, iar în luna decembrie, creşterea a fost doar de 3%, nivel care nu a mai fost atins din martie 2014.

Compania Wizz Air, cel mai mare discounter din Europa de Est, a înregistrat o creştere de 24% în numărul de clienţi, ajungând la 28,3 milioane de clienţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO