LIVE: ZF IT GENERATION. Start-up Update: Cum a fost primită pe piaţă aplicaţia care le oferă angajaţilor posibilitatea de a primi instant o parte din salariu în avans prin doar câteva click-uri pe telefonul mobil? Detalii de la Alina Ştefan, CEO Salarium
Business Internaţional

O nouă ipoteză privind scufundarea Titanicului prinde contur, după mai bine de 100 de ani

Cea mai mare catastrofă maritimă din istorie a inspirat mai multe filme de ficţiune, dintre care cel mai celebru a fost realizat de James Cameron, în 1997.

Din cei 2.500 de pasageri aflaţi la bordul Titanicului, la prima sa cursă transatlantică, 1.491 au pierit în naufragiu.

Recent, The Independent a relatat că jurnalistul britanic Senan Moloney a realizat un documentar, difuzat de Channel 4, din care rezultă că nu ciocnirea cu un iceberg a fost principala cauză a naufragiului.

Senan Moloney studiază această catastrofă de mai bine de 30 de ani şi a ajuns la concluzia că scufundarea Titanicului s-a produs, într-adevăr, în urma ciocnirii cu un iceberg, dar metalul din care era realizată coca navei în zona coliziunii fusese fragilizat de un puternic incendiu izbucnit la magaziile de cărbune, situate în proximitatea zonei de impact.

Jurnalistul a ajuns la această concluzie studiind fotografii de epocă, ignorate până acum de anchetatori, fotografii în care se observă mari pete negre, cu diametrul de peste 10 metri, pe care le consideră urme certe ale puternicului incendiu izbucnit în interiorul navei.

Mai mult, Senan Moloney susţine că incendiul s-ar fi declanşat chiar înainte de lansarea la apă a pachebotului, dar acest lucru a fost ţinut ascuns de către J.Bruce Ismay, preşedintele companiei care a construit nava.

Concluzia lui Senan Moloney este halucinantă şi anulează toate celelalte ipoteze şi teorii referitoare la catastrofă: „Titanicul n-ar fi trebuit nici măcar să fie lansat la apă!”

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.