Business Internaţional

Noul CEO Renault, Luca de Meo, se pregăteşte să îşi anunţe strategia pentru grupul francez, numită „Renaulution”: Compania urmează să se concentreze asupra brandului de buget Dacia, mărcii sport Alpine şi noilor tehnologii de mobilitate

Luca de Meo, CEO-ul Renault

Luca de Meo, CEO-ul Renault

Autor: Eduard Ivanovici

13.01.2021, 14:47 317

La şase luni după ce a fost numit în fruntea Renault, Luca de Meo îşi va dezvălui joi strategia pentru compania franceză, concluzionând că producătorul s-a mulţumit pentru o perioadă mult prea lungă cu nivelul actual al profiturilor, scrie Bloomberg.

Specialistul italian, susţinut de îmbunătăţirile pe care le-a adus în cadrul grupului Volkswagen, a anunţat deja o nouă structură corporativă numită „Renaulution”, reprezentând primul plan detaliat de la arestul fostului director executiv Carlos Ghosn, al cărui arest în Japonia din 2018 a declanşat o criză fără precedent pentru Renault şi partenerii de la Nissan Motor.

„Să fim sinceri, Renault nu generează profituri într-o manieră durabilă şi solidă”, le-a transmis de Meo angajaţilor în luna septembrie. Pe atunci, CEO-ul a avertizat că reducerile de costuri ar putea să depăşească pragul de 2 miliarde de euro.

De Meo va trebui să scoată producătorul din ceea ce a numit „zona roşie”, găsind o punte de legătură între caracterul urgent al situaţiei în care se află şi temerile guvernului de la Paris – principalul acţionar al companiei – asupra forţei de muncă.

Încă înainte de pandemie, veniturile au suferit pierderi din cauza performanţelor slabe din cadrul Nissan şi supracapacităţii de producţie. Pierderile record de anul trecut au reprezentat cel mai prost rezultat din ultimul deceniu.

Renault s-a bazat pe sprijinul oferit de statul francez, obţinând un împrumut de 5 miliarde de euro la începutul pandemiei de coronavirus. Pe măsură ce s-a agravat criza sanitară, marjele operaţionale ale grupului au intrat în teritorii negative de 6,5% în perioada ianuarie-iunie, comparativ cu 4,8% în 2019.

Măsurile propuse înainte de numirea lui de Meo includeau eliminarea a 14.600 de locuri de muncă, reducerea capacităţii de producţie cu 20% şi evidenţierea valorii în detrimentului volumului. Compania a vândut 2,95 de milioane de vehicule anul trecut, ceea ce reprezintă o contracţie de 21%, cu şapte procente peste media raportată la nivelul pieţei.

Sub conducerea lui Ghosn, Renault plănuia să vândă anual peste 5 milioane de vehicule până la sfârşitul lui 2022.

De Meo plănuieşte să reconstruiască Renault în jurul a patru piloni: divizia omonimă, brandul de buget Dacia, marca sport Alpine şi noile tehnologii de mobilitate.

Priorităţile includ micşorarea gamei de producţie cu 30%, construirea unor noi modele de SUV-uri şi lansarea unui automobil electric cu un preţ de sub 20.000 de euro.

De Meo s-a născut în 1967 în Italia şi are o experienţă de aproape 25 de ani în sectorul auto. Înainte să ajungă la Renault, CEO-ul a lucrat în cadrul diviziei europene a Toyota şi la Fiat Group, unde a gestionat brandurile Lancia, Fiat şi Alfa Romeo. În 2009, s-a alăturat Volkswagen Group şi a ocupat funcţia de director de marketing. Trei ani mai târziu, a devenit membru al consiliului de administraţie responsabil de vânzări şi marketing din cadrul Audi AG.

Între noiembrie 2015 şi ianuarie 2020, de Meo a fost preşedintele comitetului executiv al SEAT, membru al consiliilor de supraveghere din cadrul Ducati şi Lamborghini şi preşedintele boardului de directori al grupului Volkswagen din Italia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO