Business Internaţional

Nava care blochează Canalul Suez revine pe linia de plutire, după o săptămână în care pierderile zilnice au ajuns la circa 10 miliarde de euro. Preţul petrolului, în scădere

Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial

Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial

Autor: Eduard Ivanovici

29.03.2021, 16:12 1043

Nava-container Ever Given, care a blocat în ultima săptămână Canalul Suez, a revenit pe linia de plutire, conform unei declaraţii a autorităţilor care gestionează coridorul dintre Marea Roşie şi Mediterană, potrivit Business Insider.

Cursul navei a fost corectat în proporţie de 80%, manevrele urmând să fie reluate din momentul în care nivelul apei va reîncepe să crească.

Bursele au reacţionat la scurt timp după anunţ, în timp ce preţul petrolului a început să înregistreze scăderi. Preţul unui baril de petrol Brent Crude a scăzut la un moment dat cu 2%, în timp ce West Texas Intermediate a înregistrat un declin de 1,1%, ajungând la 60,3 dolari per baril.

Rezultatele arată că presiunea suportată de lanţurile globale de aprovizionare începe să dispară, având în vedere că autorităţile locale au declarat că vor acţiona rapid pentru a readuce canalul la un nivel normal de operaţiuni.

Ever Given, cu o lungime de circa 400 de metri şi o greutate de peste 200.000 de tone, a rămas blocat în canal marţea trecută, eveniment ce a ţinut în loc tranzacţii de aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră.

Publicaţia britanică Lloyd’s List estimează că valoarea mărfurilor care trec prin canal în fiecare zi atinge 5,1 miliarde de dolari din direcţia est-vest şi 4,5 miliarde în sens opus.

Canalul Suez, a cărui construcţie a fost finalizată în urmă cu peste 150 de ani,  separă Africa de Asia şi este una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din lume, de vreme ce însumează 12% din totalul comerţului mondial. Înainte de pandemie, comerţul efectuat prin intermediul coridorului reprezenta 2% din produsul intern brut (PIB) al Egiptului.

Astăzi, bursele din Asia au crescut uşor datorită anunţului conform căruia coridorul urmează să fie deblocat. Indicele japonez Nikkei a înregistrat un plus de 1% în ciuda faptului că grupul financiar Nomura a raportat că se poate confrunta cu pierderi de două miliarde de dolari.

Totodată, indicele MSCI pentru regiunea Asia-Pacific a crescut cu 1,3%, iar acţiunile „blue chip” din China au raportat o creştere de 0,8%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO