Business Internaţional

Metro pariaza puternic pe pietele emergente

30.04.2008, 17:04 11

Metro, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat o crestere a pierderii in primul trimestru al acestui an pe fondul modificarilor ratei de schimb valutar care au afectat imprumuturile in euro, scrie Bloomberg. Pierderile nete au insumat 4 milioane de euro, comparativ cu 1 milion de euro in primul trimestru din 2007. Vanzarile au crescut cu 7,3%, pana la 15,6 miliarde de euro, cu o crestere de 22% in Europa. 60% din vanzarile Metro provin din afara Germaniei, dupa introducerea produselor electronice si alimentare in Polonia, Ungaria si Rusia, piete a caror crestere economica este mai puternica decat a Germaniei. Directorul executiv al companiei, Eckhard Cordes, a spus ca vanzarile en-gros din Europa de Est au fost "foarte satisfacatoare", adaugand ca lantul Real, detinut de companie, isi renoveaza magazinele pentru a diminua pierderile. "Extinderea Metro pe pietele emergente da rezultate, in special pe masura ce ritmul economic incetineste din nou in Germania si Europa de Vest", spune Martina Noss, analist la Norddeutsche Landesbank. Retailerul german intentioneaza sa se extinda si in Ucraina, unde ritmul de crestere economica a crescut cu 7,4% in ultimul trimestru al anului trecut, comparativ cu cresterea de 0,3% a Germaniei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO