Business Internaţional

Merloni renunta la traditie si devine Indesit

28.01.2005, 00:00 54



Merloni Elettrodomestici, producatorul italian de electrocasnice, a decis sa opereze o schimbare simbolica a numelui companiei in Indesit, relateaza Financial Times. Este un lucru rar pentru o companie italiana sa renunte la numele familiei care o controleaza. Merloni a ajuns la concluzia ca trebuie sa preia numele uneia dintre cele mai importante marci ale sale, in urma planurilor de crestere a prezentei pe piata internationala. Celelalte marci detinute de companie sunt Ariston si Hotpoint. Pentru Vittorio Merloni, presedinte si fiu al fondatorului Merloni, numele impiedica recunoasterea internationala a companiei. "Majoritatea concurentilor nostri poarta numele marcilor. Nimeni nu stie cine este Merloni Elettrodomestici. In plus, pentru un strain este foarte greu sa ne pronunte numele", a declarat acesta. Merloni a incheiat achizitia brand-ului Hotpoint din Marea Britanie in 2002, la sfarsitul unor lungi negocieri cu Marconi si General Electric. Compania are o capitalizare de piata de 1,4 miliarde de euro, nivelul vanzarilor anuale ridicandu-se la peste 3 miliarde de euro, dublu fata de acum patru ani. Merloni face parte din top 3 al producatorilor de electrocasnice din Europa, detinand o cota de piata de 15,5%. "Este dificil sa renuntam la numele familiei, dar compania apartine tuturor, inclusiv clientilor si furnizorilor nostri", a declarat Merloni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO