Business Internaţional

Masinile pentru camping sunt tot mai cautate de familiile care pleaca in vacanta

10.11.2004, 00:00 119



Desi mult timp Volkswagen a detinut pozitia de lider pe segmentul de furgonete cu functii multiple, concurenta nu a ezitat sa isi faca simtita prezenta, scrie le Figaro.



La Salonul Auto, in sala destinata utilitarelor, Renault, in cooperare cu producatorul de caroserii Gruau, a prezentat concurentul lui VW Combi, model foarte apreciat in anii '60 - '70, pe toate soselele lumii. Mercedes, care a decis sa apara pe toate tipurile de segmente ale pietei auto, a lansat la randul sau gama Viano. Aceasta vine cu trei game de echipare numite Fun, Trend, Ambiente dar si cu o masina de camping, Marco Polo. Pentru a atrage toate categoriile de clienti, aceste vehicule sunt oferite in trei variante de lungime si patru variante de motorizare, cu benzina sau diesel, intre 109 si 218 cai putere. Fata de clasa V pe care o inlocuieste, Viano este mai lung cu peste 10 cm si mai comod.



Ca dotare standard, Fun este echipat cu cinci sau sase locuri si chiar sapte in versiunea mai lunga, oferind si posibilitatea unui somn pe orizontala. Marco Polo este la randul sau o veritabila masina de camping.



Acest model propune patru scaune la care se mai poate adauga, daca este nevoie, un loc suplimentar. Mai mult, masina e dotata cu un plafon care se pliaza cu ajutorul unui sistem electrohidraulic oferind un spatiu de culcare suplimentar la mezanin, unde se pot odihni inca doi pasageri.



Marco Polo are inclusa o gama de echipamente specifice unei camping-car, precum o minibucatarie.



Ofeta de masini destinate petrecerii timpului liber de la Mercedes a debutat cu modelul Vito Fun dotat cu o motorizare de 2 l CDI, cu 88 de cai putere, la un pret de cca. 30.000 de euro. Marco Polo, cu un motor V6 de 3,2 l, 217 cai putere costa insa in jur de 50.000 de euro.



In 2004, divizia de utilitare de la Mercedes a vandut peste 2.500 de automobile, din care peste 1.400 au fost modele Fun Trend Ambiente si Marco Polo, precum si 1.200 de sasiuri catre diversi producatori de caroserii.





Pentru anii viitori, analistii se asteapta la inmultirea jucatorilor pe acest segment de piata al masinilor de camping. Se estimeaza o dezvoltarea a acestui segment mai rapida decat cea a automobilelor obisnuite.



In acest sector, Fiat a integrat in reteaua sa automobilistica aceste "camping-cars", destinate sa raspunda nevoilor unei anume parti a clientelei. Swend Meyzonnier, redactorul-sef de la revista "Camping Car Magazine", declara: "Dupa cum stiti, atunci cand un conducator auto ramane in pana, isi aduce masina la un service auto si se indreapta catre un hotel, pentru a se intoarce a doua zi ca sa si-o recupereze. Pentru proprietarul de camping-car, realitatea este cu totul diferita. El traieste in vehiculul acesta, si nu ii este deloc usor sa il abandoneze seara intr-un garaj. Asadar, trebuie sa se poata oferi un spatiu de parcare adaptat necesitatilor clientului: pe parcursul perioadei de reparatie, clientul nu trebuie separat de casa lui ambulanta".



Interesul manifestat de Fiat pentru aceasta clasa a ajutat compania italiana sa obtina un renume semnificativ.



Pe o piata in expansiune, aceasta a permis Fiat sa se mentina in domeniul utilitarelor mai bine decat in cel auto, care se confrunta azi cu numeroase probleme.



Renault vrea de asemenea sa tina pasul cu aceste schimbari prin lansarea modelului Trafic Generation, produs in uzinele Nissan din Barcelona.



Pe platforma utilitarei Trafic Generation cele sapte locuri ale acestui model se pot transforma in format de camping-car. Astfel, vehiculul se adreseaza unui numar din ce in ce mai mare de familii care doresc sa isi procure un model nou si util. Tinta vanzarilor este de 450-500 de autovehicule Generation, pentru primul an, in Franta. Insa constructorul nu vrea sa se opreasca numai la Franta. In Europa Occidentala, Renault spera sa vanda 2.500-3.000 modele Generation pe an. Trafic Generation vine cu o motorizare initiala de 2l, 16 supape, 120 de cai putere. In plus, mai sunt disponibile trei motoare diesel, printre care cel mai puternic este de 2,5 l cu 135 de cai putere.



Renault estimeaza ca 70% din vanzari vor fi realizate cu modelul de 1,9l, cu 100 de cai putere. In prezent, Generation ofera doar cutii de viteza manuale dar pe viitor va fi echipat si cu un nou tip de cutie de viteze BVR, automata sau manuala, lansata la ultimul salon de la Paris pe modelele Trafic si Master.



Cu aceasta noua oferta, Renault, asemeni marcii Mercedes cu al sau Viano Fun, abordeaza o piata atacata prima data de Volkswagen, cu o experienta de peste 30 de ani in domeniu. dan.zavoianu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO