Caută doar în titlu
Business Internaţional

Marii constructori auto ai lumii îşi opresc fabricile din cauza adâncirii crizei semiconductorilor

Multe dintre cele mai mari companii auto ale lumii îşi suspendă operaţiunile fabricilor deţinute în Asia, Europa şi America de Nord din cauza crizei continue de semicon­ductori exacerbate recent de un incendiu izbucnit la o unitate vitală de producţie, scrie Bloomberg.

Ford Motor, Toyota, Volks­wagen şi Honda Motor se numără printre companiile afectate de probleme le­gate de furnizarea de semicon­ductori.

Analiştii Mitsubishi UFJ Morgan Stanley estimau în ianuarie că penuria va reduce producţia auto mondială cu 1,5 milioane de unităţi.

Operaţiunile fabricii Kolin din Cehia a Toyota, care produce modelul Aygo pentru piaţa euro­peană, au fost suspendate pentru două săptămâni începând cu 22 martie după ce vremea rece din SUA a perturbat producţia de semiconductori. Volkswagen va suspenda activitatea unei fabrici din Portugalia în perioada 22-28 martie.

În ianuarie, Daimler anunţa că-şi reduce producţia modelelor com­pact Mercedes la fabricile din Rastatt şi Bremen şi din Kecskemet, Ungaria.

Criza semiconductorilor declan­şată de pandemie reprezintă ultima dintr-o serie de probleme cu care se confruntă constructorii auto, după majorarea tarifelor în urma războ­iului comercial dintre SUA şi China şi penurii anterioare apărute după cutremurul din Japonia din 2011. Însă, în pofida impactului resimţit de grupuri europene ca VW şi Daimler, mulţi producători ezită să-şi revi­zuiască lanţurile de aprovizionare „just-in-time“, scrie Financial Times.

Această abordare reduce sto­curile mari prin transferul componentelor chiar înainte ca acestea să fie necesare, câteodată din colţuri îndepărtate ale lumii. Acest model poate de asemenea duce la costuri mai mici. Totuşi, pandemia a scos la iveală deficienţele acestuia, evidenţiind în acelaşi timp depen­denţa constructorilor auto de cel mai mare producător de semiconductori din lume, TSMC din Taiwan.

Grupul de lobby pentru in­dustria auto germană VDA susţine însă că actualul lanţ de aprovizionare „a trecut testul lockdownurilor“, fiind în continuare cel mai eficient mod de organizare a fluxulul de materiale.

BMW, care nu a întâmpinat probleme legate de penuria de semiconductori, sugerează că lanţurile de aprovizionare just-in-time pot fi menţinute intacte în pofida unei crize mai ample.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.