Business Internaţional

MAN incepe negocierile de fuziune cu Scania

MAN incepe negocierile de fuziune cu Scania

MAN ar putea fuziona cu Scania si cu divizia de camioane a Volkswagen

09.10.2006, 18:35 39

Oficialii MAN, al treilea producator european de autocamioane, au cerut competitorului suedez Scania inceperea tratativelor de preluare, la o luna dupa ce oferta ostila le-a fost refuzata, relateaza Bloomberg.
"MAN a invitat Scania la negocieri deschise", a spus Andreas Lampersbach, purtatorul de cuvant al constructorului din Munchen.
Directorul executiv al MAN, Hakan Samuelson, fost executiv la Scania, a propus fostului sau sef de la producatorul suedez, Leif Oestling, ca negocierile formale sa demareze la inceputul saptamanii, au declarat surse apropiate de afacere.
Oferta de 9,6 miliarde de euro a producatorului german pentru Scania a fost refuzata pe 18 septembrie de compania din Soedertaelje si de doi dintre cei mai mari actionari ai sai, Volkswagen si Investor. Volkswagen, cel mai mare producator european de automobile, a declarat pe 4 octombrie ca a cumparat 15,1% din actiunile MAN ca o manevra strategica de intrare pe piata camioanelor, la o saptamana dupa ce a cerut MAN sa renunte la oferta ostila pentru a lua in considerare alte optiuni.
"Ne-au cerut sa incepem negocierile, dar exista inca o oferta ostila pe piata pentru Scania din partea MAN", a declarat Cecilia Edstroem, purtatoare de cuvant a companiei suedeze, refuzand insa sa spuna daca Scania va accepta oferta MAN. "Situatia nu s-a schimbat in legatura cu oferta in discutie."
Samuelson a declarat pe 18 septembrie dupa anuntarea ofertei pentru MAN ca doreste sa creeze cel mai mare producator european de vehicule peste 16 tone, depasind DaimlerChrysler si Volvo. Bernd Pischetsrieder, directorul Volkswagen, a spus pe 28 septembrie ca unirea MAN cu Scania, cat si cu divizia braziliana de camioane grele a VW, este un "plan de afaceri foarte bun" si ca doreste o fuziune prietenoasa intre producatorii europeni de camioane.
Volkswagen si Investor, holdingul din Stockholm al familiei suedeze Wallenberg, detin impreuna 53,3% din voturile din consiliul de administratie al Scania. Producatorul de automobile german este cel mai mare actionar al Scania cu 34% din voturile hotaratoare si 18,7% din capital. Partea Investor reprezinta 19,3% din voturi si 10,8% din actiuni.
Intrarea producatorului german in actionariatul MAN face parte dintr-un efort de a atinge "maximum de sinergie" in procesul de impartire a retelelor de vanzari si componente intre MAN si Scania, a spus Volkswagen printr-o declaratie pe 4 octombrie, adaugand ca "este esential ca cele doua echipe de management sa lucreze intr-un mediu competitiv". Cu toate ca in urma fuziunii ar detine 51% din actiunile grupului nou infiintat, Volkswagen a spus ca nu intentioneaza sa preia MAN.
Christine Ritz, purtatorul de cuvant al producatorului german din Wolfsburg, a refuzat sa comenteze declaratiile anterioare.
Valoarea actiunilor MAN a crescut cu 1,80 euro sau 2,7% la 67,80 euro si s-au tranzactionat in Frankfurt la 67,57 euro. Valoarea actiunilor Scania a scazut la bursa din Stockholm cu o coroana (0,107 euro) sau 0,2% la 464,5 coroane (49,91 euro) dupa o scadere anterioara de 0,8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO