Business Internaţional

Mai vrea lumea maşini de milioane de dolari? Bugatti este pe cale să afle

Mai vrea lumea maşini de milioane de dolari? Bugatti...

Autor: Dorin Oancea

10.05.2020, 16:59 211

La sfârşitul lunii martie, când pandemia a determinat Bugatti să oprească producţia la fabrica sa din estul Franţei, lucrătorii tocmai începuseră să construiască noul supercar Divo de 6 milioane de dolari. Cînd fabrica s-a redeschis, şase săptîmâni mai târziu, lumea era schimbată. 

Era o lume cu o economie devastată, comentează CNN.

Pentru şefii companiei, întrebarea a venit firesc: Câte maşini care costă multe milioane de dolari va mai dori lumea?

"Deocamdată, este aproape imposibil să facem o prognoză, deoarece operează pe o piaţă atât de mică", a declarat preşedintele Bugatti, Stephan Winkelmann. "Este foarte dificil acum să obţii un răspuns clar."

Când vine vorba de Divo, Bugatti spune că va continua producţia. Toate cele 40 din Divo pe care intenţionează să le construiască au fost deja vândute înainte ca maşina să fie chiar prezentată, în august 2018, a spus compania.

Fiecare Bugatti are nevoie de aproximativ două luni pentru a fi construit. Şi chiar dacă fabrica a fost redeschisă, producţia merge chiar mai încet decât de obicei, cel puţin la început.

De asemenea, fabrica trebuie să aştepte furnizorii din alte ţări, în special din Italia puternic afectată, să reînceapă producţia, astfel încât să poată obţine piesele de care are nevoie.

Bugatti face parte din grupul Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume. Dar lucrătorii de la fabrica Bugatti din Molsheim, Franţa, nu se angajează în ceva asemănător cu producţia de masă. Nu există o linie de asamblare. Muncitorii nu stau într-un singur loc şi montează o piesă la un moment dat. În schimb, maşina stă într-un singur loc, în timp ce lucrătorii o construiesc treptat. În timp ce alte fabrici VW furnizează sute de mii de maşini în fiecare an, fabrica Bugatti produce aproximativ 75.

Moştenirea Bugatti se leagă de unii dintre cei mai bogaţi cumpărători de maşini din lume - moguli de afaceri, sportivi profesionişti, investitori şi chiar sultani.

Anul trecut, odată cu creşterea economiei globale, marca a avut rezultate solide. Vânzările au crescut cu 7%, potrivit raportului anual al Grupului VW. Bugatti a vândut 81 de maşini faţă de 76 cu anul precedent, un al treilea an consecutiv de creşteri.

Va dura încă patru până la opt săptămâni până când compania va putea stabilicare este tendinţa. Pentru a se pregăti, directorii Bugatti au prezentat scenarii bazate pe diverse rate de redresare economică.

"Evaluăm toate diferitele scenarii", a spus Winkelmann, care a fost directorul general al Lamborghini înainte de a prelua Bugatti, la începutul anului 2018. "Lichiditatea companiei este de cea mai mare importanţă, aşa că trebuie să ne revizuim planurile în funcţie de ce se va întâmpla. Şi trebuie să fim foarte flexibili şi rapizi pentru a reacţiona la situaţie."

Bugatti are deja mai mult decât suficiente contracte pentru a menţine fabrica ocupată mult timp, au spus directorii, deci nu se aşteaptă la concedieri. Este posibil să fie nevoie de economii în alte moduri, cum ar fi reducerea participării la evenimente cum ar fi saloanele auto internaţionale.

În ultimii doi ani, compania a dezvăluit câteva maşini noi, cum ar fi Centodieci de 9 milioane de dolari, dintre care doar 10 sunt produse. Apoi există „La Voiture Noire” sau „The Black Car”, din care a realizat un singur exemplar, cu un preţ de 19 milioane de dolari, inclusiv taxe.

Mai departe, Winkelmann a vorbit şi despre diversificarea producţiei, cu vehicule cu, poate, mai mult de două locuri şi preţ sub 3 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO