Business Internaţional

Lufthansa se concentreaza asupra scaderii costurilor

18.11.2005, 19:08 13

Compania aeriana Lufthansa a inregistrat un profit operational de 471 de milioane de euro in primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 220 de milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului 2004, conform celui mai recent comunicat dat publicitatii.

Profitul net al grupului se ridica, astfel, la 416 milioane de euro pentru perioada respectiva.

Cifra sa de afaceri a crescut, de asemenea, cu 4,3%, pana la nivelul de 13,3 miliarde de euro, in primele noua luni ale anului 2005. Veniturile grupului au fost si ele cu 6,2% mai ridicate, ajungand, astfel, la 10,2 miliarde de euro. Alte venituri operationale ce i-au revenit companiei Lufthansa s-au ridicat la 1,1 miliarde de euro, in crestere cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acestea includ profituri de 180 de milioane de euro, din vanzarea actiunilor Amadeus Global Travel Distribution si de 107 milioane de euro, din vanzarea Loyalty Partner GmbH.

Pretul foarte ridicat al petrolului a dus la acumularea unor cheltuieli operationale de 13,8 miliarde de euro, cu 5,3% mai mari decat in primele noua luni ale anului 2004. Lufthansa a transportat pe primele noua luni ale acestui an 38,8 milioane de pasageri, in crestere cu 0,5% fata de anul precedent.

In 2004, compania germana a transportat 50,9 milioane de pasageri, in crestere cu 12% fata de anul anterior, iar gradul de incarcare al grupului Lufthansa (pasageri si divizia cargo) a crescut cu 1,3% la 71,1%.

"Am investit in produse si calitate. In acelasi timp, insa, am continuat politica de adaptare rapida la cerintele pietei", a declarat Wolgang Mayrhuber, directorul executiv si presedintele companiei.

El a precizat ca Lufthansa isi va mentine, in continuare, strategia bazata pe dezvoltarea de produs. El subliniaza faptul ca, in ceea ce priveste traficul aerian, competitia nu se mai desfasoara numai intre liniile aeriene si aliante, ci intre intregul sistem de trafic aerian, inclusiv aeroporturi, controlul traficului aerian si liniile aeriene. O alta preocupare importanta a companiei o constituie reducerea costurilor. Cu aceasta problema, se confrunta, de altfel, majoritatea companiilor aeriene din lume.

Mayrhuber spune ca Lufthansa si-a propus o imbunatatire cu 1,2 miliarde de euro a rezultatelor, pana la sfarsitul anului 2006. "Grupul trebuie sa se concentreze asupra gasirii de noi solutii de scadere a costurilor", a precizat directorul executiv si presedintele grupului german.

Lufthansa este membru fondator al aliantei aeriene Star Alliance, din care mai fac parte: Air Canada, Austrian Airlines, United Airlines, SAS Skandinavian Airlines, LOT (Liniile Aeriene Poloneze), British Midland, Singapore Airlines, Air New Zealand, Spanair, Asiana, Thai Airways, Varig.

Compania aeriana germana este prezenta si pe piata romaneasca, unde estimeaza o cifra de afaceri de 29 de milioane de euro, pentru primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO