Business Internaţional

Lantul chinez de retail Trust-Mart, disputat intre Wal-Mart, Carrefour si primaria din Shanghai

15.03.2006, 00:00 16

Lianuha, cel mai mare lant de supermarketuri din China, aflat sub controlul indirect al administratiei locale din Shanghai se inscrie in cursa pentru achizitia unui alt mare lant.

Compania chineza de retail Lianuha, cel mai mare lant de supermarketuri din China, va fi unul dintre ofertantii pentru achizitionarea lantului de magazine Trust-Mart, estimat la o valoare de peste 1 miliard de dolari. Principalii competitori ai gigantului asiatic sunt firma franceza Carrefour si cea americana Wal-Mart, informeaza Bloomberg.

Oameni implicati in derularea acestui proiect au declarat ca ofertele initiale vor fi inaintate in cel mai scurt timp.

Lianhua se afla sub controlul indirect al administratiei locale din Shanghai. Astfel, datorita dimensiunilor si legaturilor politice pe care le detine, prin oferta sa, Lianhua va contribui la cresterea ofertelor Carrefour si Wal-Mart.

Achizitionarea lantului Trust-Mart, care detine 100 de magazine in 20 de orase, reprezinta o adevarata oportunitate pentru China in conditiile actuale, datorita gradului ridicat de urbanizare si dezvoltare economica statul asiatic devine un punct strategic pentru grupurile straine.

Interesul pe care Wal-Mart si Carrefour il manifesta pentru achizitionarea Trust-Mart evidentiaza importanta pe care piata chineza de consum o reprezinta pentru companiile globale.

Este de mentionat faptul ca Trust-Mart detine in China un numar de magazine aproape egal cu cel al celor de la Wal-Mart si Carrefour impreuna.

Implicarea grupului Lianhua in derularea acestei tranzactii subliniaza competitia acerba care exista intre competitorii straini pentru companiile locale. Aceasta stare de fapt pare sa fi devenit caracteristica in ultimul timp pentru piata chineza de achizitii si fuziuni.

Companii precum gigantul american din domeniul financiar Citigroup sau compania belgiana producatoare de bere Inbev s-au confruntat cu puternici competitori locali pentru achizitionarea unor companii chineze.

Analistii preconizeaza ca lantul de magazine Trust-Mart va avea un pret care sa depaseasca valoarea vanzarilor anuale, estimata la peste 1 miliard de dolari (840 milioane de euro). Compania a fost fondata in anul 1997 de catre un grup de antreprenori taiwanezi.

Desi Lianhua detine peste 3.377 de magazine, dintre care 1.481 sunt supermarketuri, puterea sa financiara nu o depaseste pe cea a rivalilor straini.

Divizia din Hong Kong a inregistrat in 2004 vanzari de 1,34 miliarde de dolari si un venit net de 26 milioane de dolari.

Valoarea actiunilor Lianhua s-a dublat din 2003, in momentul de fata numai divizia din Hong Kong a atins o valoare de piata de 773 milioane de dolari.

Companiile Wal-Mart, Carrefour si Lianhua au refuzat sa faca orice comentariu referitor la ofertele pe care le vor inainta. Nici Trust-Mart nu a oferit informatii privitoare la tranzactie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO