Business Internaţional

La gigantul online Amazon, dacă ţi se refuză promovarea, următoarea şansă vine abia peste 12 luni

La gigantul online Amazon, dacă ţi se refuză...

Autor: Ştefan Stan

16.10.2013, 17:28 1772

Retailerul online Amazon este una dintre cele mai dificile companii în care să obţii o promovare, scrie Bloomberg Businessweek.

Oportunităţile de avansare sau măririle de salariu sunt acordate la Amazon numai după ce şeful de departament dezbate cu alţi manageri din companie dacă un angajat merită sau nu să fie recompensat.

În cazul în care şeful reuseşte să convingă ceilalţi manageri, în timpul a două dezbateri, angajatul vizat primeşte promovarea, altfel trebuie să mai aştepte 12 luni.

În prima întâlnire din an, ţinută de obicei în februarie sau martie, managerul vorbeşte despre angajaţii care s-au descurcat bine, şi despre cei care nu au performat. Această şedinţă este de regulă o introducere pentru cea de-a doua.

În a doua întâlnire, desfăşurată în septembrie sau octombrie, liderii finalizează listele cu angajaţii care vor primi o promovare.

Sistemul de promovări creat de fondatorul Amazon, Jeff Bezos, este menit să reducă din luptele interne şi disputele „politice”, însă conform Bloomberg, are efect opus.

„Muncitorii ambiţioşi petrec luni de zile în care iau cafeaua şi prânzul cu şefii lor, pentru a fi siguri că au făcut o impresie bună şi că vor fi propuşi pentru o promovare în şedinţă”, spune Brad Stone de la Bloomberg Businessweek.

Promovările sunt limitate la Amazon, aşa că dacă un şef de departament sau un manager luptă ca un anumit angajat să fie avansat, înseamnă că altcineva pierde aceeaşi promovare.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO