Business Internaţional

Kraft, cuprinsa de febra alimentatiei sanatoase

17.01.2005, 00:00 20

Kraft Foods a promis sa renunte la promovarea mancarii nesanatoase in randul copiilor, datorita reglementarilor guvernului american care vizeaza scaderea consumului de zahar si sare din alimentatie, relateaza Financial Times.


Raspunsul voluntar dat de unul dintre cei mai mari producatori mondiali de produse alimentare va stopa publicitatea la produse precum biscuitii Ores sau bautura Kool-Aid destinate segmentului sub 12 ani. In schimb, Kraft planuieste introducerea unor produse cu continut redus de zahar si de grasimi. Campania va incepe in Statele Unite ale Americii din aprilie si treptat se va extinde la nivel international, dar cel mai mare impact asupra publicitatii va avea loc in Statele Unite.


Initiative similare au fost anuntate si de Pepsi, in timp ce McDonald's si Coca-Cola au lansat deja game de salate si de bauturi racoritoare cu continut scazut zahar. Totusi, politica de marketing a lui Kraft este cea mai ambitioasa de pana acum. Ea ar trebui sa consolideze strategia guvernului, care a facut numeroase incercari de reducere a obezitatii, incercari care au fost anulate de publicitatea si lobby-ul facut de producatorii de alimente.


Tommy Thompson, secretarul sanatatii din SUA, a declarat ca pe masura ce lucrurile se tergiverseaza mai mult, industria alimentara cauta solutii sa impiedice aplicarea masurilor. Michael Peters, presedintele Identica, o companie de consultanta din Londra, a declarat ca, in urma discutiilor pe care le-a avut cu reprezentantii guvernului american, se asteapta ca si ceilalti producatori sa ii urmeze exemplul lui Kraft.


"Multe companii considera ca daca nu se vor adapta situatiei, cota lor de piata se va diminua. Aceasta era o problema fierbinte de mult timp. Producatorii au preferat sa amane rezolvarea ei".


Guvernul a preferat sa nu impuna noile reguli companiilor, pe motiv ca ar afecta libertatea de exprimare".


Asociatia Americana a Agentiilor de Publicitate a afirmat ca spera ca guvernul sa le permita sa ia masurile necesare limitarii publicitatii anumitor produse alimentare voluntar, asa cum a fost cazul lui Kraft. Reprezentantii asociatiei considera ca guvernul nu ar trebui sa ia asemenea masuri.


In acelasi timp, guvernul american s-a concentrat pe reinnoirea recomandarilor legate de dieta, pentru a sublinia nevoia de reducere a aportului de calorii, in special de zahar si alti carbohidrati rafinati.


Recomandarile, care vor inlocui celebra piramida a alimentelor, contin mai putine schimbari radicale decat s-ar astepta unii.


Kraft Foods a declarat ca va pune capat promovarii alimentelor tip snack, inclusiv biscuitii Oreo, in media care poate fi urmarita de copii cu varste cuprinse intre 6 si 11 ani, masura luata pentru reducerea nivelului alarmant al obezitatii. Spoturile publicitare vor fi retrase pana in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO