Business Internaţional

Japonezii vor investi masiv în Ungaria, spune un oficial maghiar după ce un mare constructor auto şi-a îngheţat extinderea acolo

Japonezii vor investi masiv în Ungaria, spune un oficial...

Autor: Catalina Apostoiu

16.05.2019, 00:05 482
Un secretar de stat din ministerul afacerilor externe din Ungaria poartă discuţii cu companii japoneze care plănuiesc investiţii totale de ordinul sutelor de miliarde de forinţi. Companiile respective provin din sectoarele auto şi al energiei regenerabile, scrie Portfolio.hu.

Anunţul vine după ce publicaţia germană Handelsblatt a scris că Daimler, compania părinte a Mercedes, îşi îngheaţă planurile de extindere a producţiei din Ungaria, iar BMW  analizează dacă să amâne sau nu construirea unei fabrici acolo. Mercedes a anunţat între timp că frânează temporar extinderea producţiei fabricii maghiare Kecskemét. Industria din Ungaria a devenit dependentă de sectorul auto, dominat de nemţi.

Levente Magyar a declarat recent că mai multe companii japoneze cu operaţiuni în sectoarele auto şi al energiei regenerabile au intrat în discuţii oficiale cu Ungaria cu privire la condiţiile şi obiectivele potenţialelor lor investiţii în această ţară, scrie Portfolio.hu.

Producţia sectorului auto ungar a crescut cu 12,8% anual în luna martie, cea mai ridicată rată din ultimii doi ani şi jumătate, accelerând de la 10% în februarie şi 4,9% în ianuarie. Sectorul auto deţine cea mai ridicată pondere în cadrul producţiei industriale a ţării, potrivit Intellinews.

Sectorul este dominat de nemţi. Recent, un articol din Handelsblatt, cea mai puternnică publicaţie de business germană, a dat o veste şoc Ungariei. Constructorii auto de lux Daimler şi BMW îşi îngheaţă investiţiile de acolo din cauza cererii slabe şi ameninţărilor SUA cu suprataxarea importurilor de maşini nemţeşti.

Ziarul notează că perspectivele industriei auto germane nu sunt deloc încurajatoare, iar în noul mediu constructorii auto trebuie să-şi ajusteze investiţiile. Fabricile lor din Ungaria pot fi primele victime ale acestui proces de adaptare.

Serbia în schimb a anunţat sosirea unei importante companii germane. Nu este vorba de VW, ci de o companie mai mică, a declarat preşedintele sârb Aleksandar Vucic.

VW a decis să înceapă negocieri concrete privind deschiderea unei fabrici multibrand în Europa cu Bulgaria şi Turcia, alte posibile destinaţii vehiculate la început fiind România şi Serbia.

Revenind la Ungaria, Levente Magyar a remarcat că peste 160 de companii japoneze sunt în prezent active în Ungaria, acestea aducând valoare adăugată semnificativă economiei locale, în special în industrii care sunt afectate cel mai mult de a patra revoluţie industrială. Companiile japoneze au mii de angajaţi în Ungaria.

Cele mai importante sunt Suzuki, Bridgestone, Nissan, Alpine, Sony şi Sanyo.

În acelaşi timp, agenţia ungară de promovare a exporturilor (HEPA) a deschis o reprezentanţă în Tokio la începutul săptămânii.

Situaţia exporturilor de alimente ale Ungariei a reprezentat de asemenea un subiect cheie în cadrul discuţiilor purtate în Japonia, potrivit lui Magyar.

Japonia este cea mai mare piaţă de export din Asia pentru exporturile ungare de produse alimentare. În condiţiile în care Ungaria vrea să întărească relaţiile cu Japonia şi în acest domeniu, aceasta poartă negocieri cu mari consumatori de produse alimentare din Japonia, cum ar fi lanţurile de restaurante, cu privire la achiziţia de materii prime de pe piaţa locală. În acest fel ar fi susţinuţi producătorii locali şi sectorul ungar de procesare, a adăugat Magyar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO