Business Internaţional

Istoria OLTCIT, cea mai modernă maşină făcută sub comunism în România

Istoria OLTCIT, cea mai modernă maşină făcută sub...

Autor: ProMotor

05.09.2015, 18:00 5619

La începutul anilor '70, conducerea comunistă a României decide să accelereze planul de industrializare rapidă a ţării, motiv pentru care se doreşte deschiderea unei a doua fabrici de autoturisme, la Craiova. Aventura avea să ducă la naşterea singurei maşini franţuzeşti produse exclusiv în afara Franţei, rămasă în istoria noastră sub numele de Oltcit

Oltcit Club, supermini-ul perfect pentru familii tinere

Deşi nu era la nivelul viitorului VW Golf (germanii ar fi dorit să asambleze la noi acest model, dar românii nu au continuat negocierile), Oltcitul avea meritele lui, totuşi. O maşină uşoară (între 835 şi 875 kg, în funcţie de motorizare şi dotări), agilă, cu suspensii inedite (suspensie faţă progresivă în trei trepte, cu lamă de flexiune transversală, bară de torsiune longitudinală şi amortizoare) şi motorizări mici, în acord cu preţul mare al petrolului, Oltcit era chiar pregătit să facă faţă timpurilor grele. Cu ai săi 3,73 m lungime, 1,54 m lăţime şi 1,43 m înălţime, Oltcitul era mic la exterior, dar surprinzător de încăpător la interior.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO