Business Internaţional

Investitiile scad profitul Adidas

28.01.2005, 00:00 39



Adidas-Salomon a anuntat pentru ultimul trimestru din 2004 o scadere a profitului cu 30%, prima reducere din peste un an, pe fondul unor majorari de investitii realizate de cel de-al doilea producatori de articole sportive din lume in Asia si in SUA, pentru a-si accelera cresterea economica, informeaza Bloomberg.



Profitul net a scazut la 19 milioane euro, fata de 27 milioane euro in aceeasi perioada a anului precedent. Analistii se asteptau la un profit net de 24 milioane euro.



Cu toate acestea, profitul anual al exercitiului precedent a cunoscut o crestere cu 21 procente, pana la 314 milioane euro, a anuntat compania cu sediul la Herzogenaurach, Germania.



Adidas-Salomon a cheltuit 20 milioane euro pe dezvoltarea marcii sale (cele trei dungi Adidas) in state precum China, tara de talie mare cu cea mai rapida crestere economica din lume. Compania se asteapta ca vanzarile pe piata chineza sa creasca de 10 ori pana la sfarsitul deceniului.



Saptamana trecuta, Adidas-Salomon a fost numit sponsorul oficial pentru echipamente sportive al Olimpiadei ce se va desfasura la Beijing in 2008.



"Adidas este una din marcile cu o pozitie privilegiata pe piata chineza", a declarat John-Paul O'Meara, analist la Dresdner Kleinwort Wasserstein, Frankfurt. "Acest gen de investitii au foarte mult sens in acest moment", a mai spus el.



Herbert Hainer, CEO, a declarat ca Adidas preconizeaza un profit pe 2005 cu 10-15% mai mare, si se asteapta ca vanzarile sa creasca "intr-un ritm de o singura cifra", de la mediu la ridicat.



Actiunile companiei au inregistrat o apreciere de 21% in ultimele 12 luni, Adidas fiind a patra companie ca progres din componenta indicelui bursier german DAX.



Actiunile rivalului Nike au crescut cu 22% in cursul aceleiasi perioade, in timp ce titlurile competitorului german Puma s-au apreciat cu 32%.



Vanzarile raportate de Adidas pe al patrulea trimestru s-au majorat cu 5,9%, pana la 1,43 miliarde euro, iar venitul anual a avansat cu 3 procente, situandu-se la nivelul de 6,48 miliarde euro.



Potrivit Adidas-Salomon, vanzarile pe piata chineza vor depasi un miliard de euro in 2010, comparativ cu 100 milioane euro in anul precedent. Compania intentioneaza sa-si tripleze punctele de desfacere in tara cu cea mai numeroasa populatie din lume.



Anul urmator va fi rezervat pregatirilor pentru promotiile si sponsorizarile legate de Cupa Mondiala de Fotbal, care se va desfasura in 2006 in Germania. Compania a sponsorizat echipa castigatoare a Greciei la campionatul Euro 2004 din Portugalia.



Printre imaginile Adidas se numara nume mari din industria fotbalului, precum David Beckham, Zinedine Zidane si Michael Ballack.



In urma cu doua saptamani, compania a dezvaluit plata unei sume de 351 milioane dolari (269,79 milioane euro) catre FIFA, pentru a fi principalul furnizor de echipament sportiv al cupelor mondiale din 2010 si 2014. ioana.leaua@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO