Business Internaţional

Investitiile Adidas in SUA nu aduc profituri mai mari

09.05.2007, 17:35 45

Producatorul de articole sportive Adidas a raportat in primul trimestru o scadere de 13% a profitului, declin cauzat in principal de rezultatele slabe otinute pe piata din Statele Unite, una dintre pietele cheie ale companiei.
Compania germana Adidas, care este si proprietarul marcii Reebok, a inregistrat un profit de 191 mil. euro, fata de 220 mil. euro cat a fost obtinut anul trecut, scrie BBC News.
Divizia din America de Nord, considerata una dintre punctele forte ale companiei, a consemnat o scadere de 8% a vanzarilor, limitand cresterea veniturilor la 3%. Dar reprezentantii Adidas s-au aratat increzatori in performatele de anul acesta, in ciuda absentei evenimentelor sportive importante.
Rezultatele raportate anul trecut au fost alimentate de cererea crescuta pentru echipamentele de fotbal si produse din aceeasi gama legate de Campionatul Mondial de Fotbal din Germania.
Investitiile in sectorul de marketing pentru marca Reebok au solicitat o proportie importanta din veniturile companiei, chiar daca investitiile au adus dividente cu 15% mai mari.
Directorul companiei Adidas, Herbert Hainer, a declarat ca firma face progrese in eforturile de "revitalizare" a marcii Reebok, cumparata pentru 3,8 mld. dolari in 2005. "Mai avem mult de muncit si vom mentine disciplina si concentrarea asupra cresterii sustinute si de durata", spune Hainer.
In luna aprilie, actiunile Adidas au avansat pana la o valoare record dupa ce Financial Times Deutschland a anuntat ca fondul de investitii Apax Partners Worldwide ar putea achizitiona 25% din companie.
Apax, un fond de investitii cu sediul in Londra, era dispus sa ofere 50 de euro pentru fiecare actiune a Adidas. Astfel, compania ar fi fost evaluata la aproximativ 10,2 miliarde de euro.
Compania Adidas si-a revizuit in sens negativ previziunile privind profitul aferent anului 2007, ca urmare a investitiilor alocate pentru relansarea brandului Reebok, divizia americana a companiei germane, care se confrunta cu dificultati.
In 2007, castigurile nete ale Adidas vor inregistra o crestere de doar 15 procente, sub estimarea anterioara de 20%, potrivit unui comunicat al Adidas. Cheltuielile privind campaniile promotionale, lansarea de noi produse si expansiunea pe pietele emergente ale companiei Reebok se vor ridica la 50 de milioane de euro in 2007 si vor fi suportate integral de Adidas.
Prin preluarea Reebok, pentru care Adidas a platit 3,8 miliarde de dolari, compania germana intentiona sa devanseze liderul mondial pe piata americana, Nike.
Compania germana se afla intr-o lupta continua cu Nike pentru cota de piata, dupa ce Adidas a obtinut venituri de 10 miliarde de euro in urma achizitiei Reebok. Pe de alta parte, Nike a avut vanzari de 15 miliarde de dolari in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO