Business Internaţional

Influencerii de pe Wall Street câştigă 500.000 de dolari, depăşind chiar şi bancherii

Influencerii de pe Wall Street câştigă 500.000 de...

Autor: Dorin Oancea

18.09.2021, 21:55 108

La început, nimeni nu a putut explica de ce afacerea Betterment, un robot consilier adresat investitorilor începători, a început să crească, cu aproximativ 10.000 de înscrieri într-o singură zi. 

Apoi a venit răspunsul: un TikToker în vârstă de 25 de ani din Tennessee a postat videoclipuri care descriu cum să se rte laşi de muncă milionar, folosind platforma, scrie Bloomberg.

Numele său este Austin Hankwitz şi a reuşit să obţină una dintre cele mai tari slujbe: "finfluencer" cu normă întreagă.

Este vremea tinerilor de 20 şi ceva de ani care discută online despre probleme de viaţă, produse de înfrumuseţare, blockbustere de la Hollywood, şi care acum îşi croiesc drum către finanţe. Influenceri precum Hankwitz pot traduce concepte precum investiţie pasivă sau recoltarea impozitelor în videoclipuri pe reţelele sociale folosind muzică şi subtitrări colorate, făcând produsele de investiţii să devină accesibile milenialilor şi generaţiei Z.

Pandemia a lăsat oamenilor bani şi timp, ceea ce a dus la creşterea cu 90% a orelor petrecute pentru aplicaţiile financiare în SUA comparativ cu anul precedent, în timp ce descărcările de astfel de aplicaţii au crescut cu 20%, potrivit datelor companiei de analiză App Annie. Participarea la piaţa de valori prin intermediul telefoanelor mobile a decolat, de asemenea, iar orele petrecute cu tranzacţii şi investiţii au crescut cu 135%.

Odată ce Betterment a văzut efectele postărilor lui Hankwitz, l-a angajat pentru a-şi conecta serviciile cu reţelele sociale.

Wealthfront, un alt consilier robotizat, a colaborat cu aproximativ 15 influenceri, inclusiv cu Haley Sacks - cunoscută pe Instagram drept doamna Dow Jones - potrivit lui Kate Wauck, ofiţerul şef de comunicare al firmei.

Până anul trecut, Hankwitz se străduia să facă bani lucrând la fuziuni şi achiziţii pentru o companie de îngrijire a sănătăţii; realizarea videoclipurilor pentru TikTok a fost o ocupaţie secundară. Acum, este dorit de startup-uri şi companii financiare dornice să ajungă la cei 495.000 de urmăritori ai săi. Unii dintre ei l-au angajat, de asemenea, pentru sfaturi de marketing, pentru discuţii cu directorii executivi şi chiar l-au invitat în consiliul de administraţie al companiei.

Hankwitz percepe de la 4.500 la 8.000 de dolari pe postare pe pagina sa TikTok. El a spus că Fundrise, o platformă de investiţii imobiliare, îl plăteşte în fiecare lună pentru a posta două videoclipuri pe TikTok şi, de asemenea, îi oferă un bonus lunar de până la 2.000 de dolari, pe baza numărului de oameni pe care îi aduce pe platformă. BlockFi, o platformă de tranzacţionare a criptomonedelor, îi oferă 25 de dolari de persoană adusă pe platformă prin codul său unic. Şi aplicaţia de tranzacţionare a acţiunilor Public.com i-a oferit o sumă lunară şi acţiuni la companie pentru un contract care include înlocuirea graficelor Yahoo Finance din videoclipurile sale cu graficele lor.

Hankwitz reprezintă în prezent şase companii. Şi pentru sume cuprinse între 4 şi 17 dolari pe lună, fanii se pot abona la canalul său Patreon, unde oferă sfaturi de investiţii şi analize financiare. Hankwitz are în prezent aproximativ 1.100 de abonaţi.

Hankwitz a refuzat să spună cât cîştigă anual, dar a admis că face mai mult de 500.000 de dolari. El a mai spus că şi-a construit un portofoliu evaluat la aproximativ 1,3 milioane de dolari din martie 2020.

Reţelele sociale pot fi o afacere profitabilă pentru cei cu un număr mare de urmăritori şi abilitatea de a împinge clienţii către produse financiare. Creatorii pot fi plătiţi de la 100 dolari până la 1.500 dolari pentru o reclamă inclusă pe Instagram şi cu 1.000 până la 10.000 de dolari pentru o singură postare pe feedul lor, potrivit cifrelor lui Brian Hanly, CEO al Bullish Studio, o agenţie de talente pentru influenceri. Pe TikTok, costul unei postări poate varia de la 2.500 de dolari la 20.000 de dolari, în funcţie de cât de viral este videoclipul şi de numărul de adepţi al creatorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO