Business Internaţional

Industriile „ucise” de către generaţia millennials: Berea, motocicletele şi diamantele au şanse mari să dispară complet de pe piaţă în viitor

Industriile „ucise” de către generaţia millennials:...

Autor: Dragoş Dinu

26.08.2017, 20:00 6483

Preferinţele celor din generaţia millennials sau generaţia y, adică persoanele care au în prezent între 20 şi 35 de ani, pun capăt zecilor de industrii prin reducerea de consum. Există mai multe motive pentru care tinerii au preferinţe diferite faţă de generaţiile părinţilor sau bunicilor lor, de la stabilitatea financiară pănă la presiunea psihologică care a crescut pe durata recesiunii, potrivit Business Insider.

Iată care sunt câteva dintre industriile pe care generaţiile tinere le „ucid”:

1.      Lanţuri de restaurante precum Buffalo Wild Wings şi Applebee

Mărci precum TGI Fridays, Ruby Tuesday şi Applebee's s-au confruntat cu scăderi de vânzări şi zeci de restaurante închise. Toate încercările de a creşte vânzările prin atragerea de noi clienţi au eşuat. În luna august, compania Applebee a anunţat că va închide aproximativ la 135 de restaurante.

2.      Berea

Consumul de bere a scăzut cu un punct procentual între 2016-2017 pe piaţa americană, în timp ce consumul de vin şi băuturi spirtoase a crescut, potrivit Nielsen. În timp ce unii susţin că o scădere de 1% poate fi un lucru pozitiv prin faptul că numărul oamenilor care mor din cauza consumului excesiv de alcool este în scădere, aceste mici schimbări au un impact uriaş asupra giganţilor din industrie. Berea a pierdut deja 10% din cota de piaţă din anul 2006 până în 2016.

3.      Şerveţelele

Tinerii consumatori preferă prosoapele de hârtie în defavoarea şerveţelelor. Prosoapele de hârtie sunt mult mai practice decât şerveţelele, şi pot fi folosite pentru mai multe treburi casnice, de aceea 86% dintre consumatori preferă această variantă.

4.       Restaurantele de tip “Breastaurants”

Restaurantele de tip “Breastaurants” devin acum istorie. Persoanele între 18 şi 24 de ani au cu 19% mai multe oportunităţi, în comparaţie cu celelalte grupe de vârstă, ceea ce costituie o scădere a clienţilor care frecventau astfel de localuri.

5.      Cereale

Vânzările de cereale au scăzut cu 5% din anul 2009 pănă în 2014. Consumatorii tineri au început să aleagă alte opţiuni la micul dejun, alimente care pot fi consumate mult mai rapid, cum ar fi iaurtul şi sandwich-urile.

6.      Jocul de golf

„După statisticile industriei golfului, noi ştim că totul în jur este la pământ”, a spus Matt Powell. În timp ce mai mulţi tineri au tot mai multe modalităţi de a face sport, ca de exemplu SoulCycle, golful pierde rapid interesul tinerilor.

7.      Motoclicletele

Vânzările de motociclete Harley-Davidson au scăzut cu 1,6% în anul 2016 faţă de anul trecut, iar vânzările în America au scăzut şi ele cu 3,9%. Compania Harley-Davinson deţine aproximativ jumătate din piaţa de motociclete americane.

8.      Săpunul solid

Vânzările de săpun solid au scăzut cu 2,2% din 2014 până în 2015, perioadă în care vânzarea produselor din categoria gelului de duş a crescut, potrivit Mintel.

9.      Diamantele

Tot mai mulţi tineri aleg să nu se mai căsătorească, iar dacă o fac, aleg inele netradiţionale, scrie CNBC.  Pe măsură ce vânzarea de diamante a scăzut la nivel global, asociaţii precum Diamond Producers Association, au încercat să câştige tineri prin retehnologizarea modului în care sunt marcate bijuteriile.

10.  Balsamul de rufe

Vânzările de balsam de rufe au scăzut cu 15% în America între anii 2007 şi 2015, potrivit The Wall Street Journal.

Acestea sunt doar câteva dintre produsele şi companiile care vor dispărea de pe piaţă odată cu noile obiceuri ale tinerilor. Sala de fitness, fotbalul, petrolul şi băncile se află şi ele într-un proces de dispariţie, conform statisticilor, deoarece generaţia tănără dă dovadă tot mai des de schimbări de comportament faţă de produse, companii, activităţi sau branduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO