Caută doar în titlu
Business Internaţional

Industria auto germană are nevoie de ajutor. „Criza acesteia are impact asupra restului Europei“

După apelul lansat luna trecută de sindicatul german IG Metall, cel mai mare din Germania, pentru introducerea săptămânii de lucru de patru zile pentru salvarea a mii de locuri de muncă în sectorul auto, aliaţii bavarezi ai cancelarului Angela Merkel atrag atenţia că industria auto germană are nevoie de susţinere guvernamentală suplimentară, inclusiv un bonus de achiziţie pentru automobilele mai puţin poluante cu ardere internă, scrie Bloomberg.

Numărul autovehiculelor electrice disponibile este limitat şi există modele cu motoare cu ardere internă pe piaţă care sunt relativ curate din punct de vedere al po­luării ae­rului, po­trivit minis­trului trans­porturilor Andreas Scheuer.

„Vorbim despre o tehnologie ger­ma­nă cheie şi multe, multe locuri de mun­­­că şi familii care de­pind de ele“, a adău­gat Scheuer, mem­bru al CSU. Un alt oficial al CSU, Ale­xander Dobrindt, a declarat că o decizie cu privire la subvenţii este necesară înainte de sfârşitul anului.

Coaliţia de guvernământ condusă de Merkel este divizată cu privire la necesitatea unui bonus de achiziţie pentru maşinile cu ardere internă, unii insistând că focusul ar trebui să fie pe promovarea autovehiculelor electrice.

Merkel declara recent că nu vede necesitatea extinderii pachetului de stimulente guvernamentale deocamdată.

Germania a încercat deja să impulsioneze vânzările auto prin introducerea unor subvenţii de până la 9.000 de euro per autovehicul electric.

Scheuer a declarat că industria are nevoie de susţinere guvernamentală suplimentară, aceasta fiind blocată în cea mai gravă criză din ultimele decenii.

„Toată susţinerea oferită până acum are un efect pozitiv, însă criza va mai dura multă vreme. Când industria auto germană este în criză, impactul se resimte la nivelul întregii Europei, şi din punct de vedere al competitivităţii cu SUA şi Asia“.

Industria auto germană, un pilon al cele mai mari economii europene, trece printr-o tranziţie majoră către e-mobilitate. Sectorul este de asemenea puternic afectate de criza generată de pandemie. Industria susţine aproximativ 830.000 de oameni şi are o contribuţie de aproximativ 5% la PIB-ul german.

Vânzările auto germane au scăzut cu o cincime în august, anulând progresul înregistrat în luna anterioară şi spulberând speranţele într-o recuperare rapidă a celei mai mari economii europene.. Grupul german de lobby VDA se aşteaptă la o sădere cu 25% a producţiei auto germane în acest an după ce producţia până în iulie s-a prăbuşit la cel mai scăzut nivel din 1975.

La mijlocul lunii august, cel mai mare sindicat german, IG Metall, propunea introducerea unei săptămâni de lucru de patru zile înaintea următoarei runde de negocieri colective ce va începe anul viitor. Săptămâna mai scurtă ar fi „răspunsul la schimbările structural din sectoare ca cel auto“, declara preşedintele sindicatului Jorg Hoffman.

Totuşi, şeful pe relaţii cu forţa de muncă din cadrul Volkswagen declara recent că nu vede necesitatea introducerii unei săptămâni mai scurte de lucru la fabricile companiei pentru protejarea locurilor de muncă, potrivit Reuters.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.