Business Internaţional

Indienii de la Tata incing lupta pentru masini low-cost

05.06.2007, 18:09 13

"Contructorul indian va lansa pe piata in trimestrul trei al lui 2008 noul sau model care va avea un pret de pornire de 2.467 de dolari (1.835 de euro)", a declarat Ravi Kant, director al Tata Motors.
In acelasi timp, Tata dezvolta o noua linie de modele hatchback (in doua volume) si sedanuri compacte pentru a fi lansate in cursul anului viitor. Piata automobilelor din India a ajuns la 1,3 milioane de unitati, si are un ritm de crestere anual de 10-12%.
Automobilul low-cost, cu patru usi, ar fi de departe cel mai ieftin din segmentul sau. In prezent, aceasta pozitie este ocupata de automobilul Maruti 800, asamblat de o divizie a Suzuki Motors, avand un pret de 4.000 de dolari (2.976 de euro).
Evolutia companiei indiene este atent analizata de catre constructori precum Toyota, General Motors si Ford, care doresc sau intentioneaza sa lanseze automobile low-cost in India, Rusia, China si alte piete emergente.
"Compania lucreaza la proiectarea unui automobil cu un cost si mai scazut ca al Daciei Logan", a declarat Carlos Ghosn, directorul executiv al grupului Renault-Nissan dupa ce in luna aprilie a lansat in India modelul Logan, sub brandul Renault, unde se comercializeaza pentru mai putin de 10.000 de dolari (7.441 de euro).
Noul automobil low-cost al Tata nu va respecta normele de poluare si siguranta impuse de Uniunea Europeana. Dar, oficialii companiei care exporta autovehicule in Africa de Sud si tari din Europa precum Romania, au declarat ca autoturismul ar putea fi adaptat pentru a indeplini cerintele pietei.
"Va fi un automobil atractiv din punct de vedere al designului, pe care vei dori sa-l achizitionezi", a spus Kant, in timp ce multi dintre competitorii Tata in segmentul low-cost au privit cu mult scepticism proiectul.
Tata a realizat proiectul celui mai ieftin automobil cu ajutorul inginerilor indieni si explorand noi metode de a reduce costurile de dezvoltare si productie.
Constructia uzinei unde va fi asamblat noul model, din Bengalul de Vest a fost intarziata din cauza unui conflict in ceea ce priveste terenul acesteia. Cu toate acestea, oficialii companiei au declarat ca lansarea va avea loc la termenul stabilit initial.
Cresterea preturilor pentru otel, aluminiu si cupru, precum si a altor materii prime a dus la cresterea pretului initial anuntat de Tata in urma cu patru ani, ceea ce a dus la realizarea de modificari structurale ale proiectului.
Uzina va avea o capacitate anuala de productie de 250.000 de unitati, pe care oficialii Tata doresc sa o atinga in cel de-al treilea an al productiei. Vanzarea in volume cat mai mari a noului automobil este critica pentru viabilitatea proiectului, avand in vedere pretul foarte scazut al acestuia.

Tata in Romania

Tata Motors a debutat pe piata auto din Romania in luna martie cu o utilitara pick-up de sub 3,5 tone, importul marcii indiene fiind preluat de firma Gold&Platin. "Vom distribui marca Tata atat prin cele sase showroom-uri proprii din Moldova cat si prin alte 12 unitati pe care le vom deschide in restul tarii in parteneriat cu firme locale", a declarat pentru Mediafax directorul tehnic al companiei Gold&Platin, Dan Iordache.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO