Business Internaţional

În pofida accidentelor, călătoria cu avionul este din ce în ce mai sigură

În pofida accidentelor, călătoria cu avionul este din...

Autor: CătăIina Apostoiu

20.05.2016, 00:00 475
Fondată în 1932, EgyptAir, compania naţională aeriană egipteană care opera zborul dispărut ieri, este una dintre cele mai vechi companii aeriene din lume, scrie Le Figaro. Operatorul a fost slăbit în 2011 de Primăvara Arabă şi de atunci de instabilitatea politică din Egipt. EgyptAir aparţine de Star Alliance, cea mai mare alianţă aeriană la nivel mondial. În plus, compania aeriană naţională egipteană este autorizată să deservească toate aeroporturile europene. De aceea se poate spune că operatorul este considerat sigur de către autorităţi. Totuşi, compania este foarte slăbită. În perioada decembrie 2010 - februarie 2011, aceasta nu a realizat decât 50% din traficul său obişnuit, pierzând astfel 80% din venituri. În 2011 EgyptAir a suferit pierderi de 86,6 milioane de euro, iar în 2014 pierderile s-au ridicat la 282 milioane de euro. Între anii 2012 şi 2014, compania a acumulat datorii de peste 6 miliarde de euro. Drept urmare, compania a anunţat o reducere de 10% a capacităţilor sale în 2014. În urma negocierilor cu compania, peste 200 de piloţi şi-au prezentat demisia colectivă în luna mai a anului trecut.  În pofida contextului economic dificil, compania susţine că transportă anual 8,4 milioane de pasageri.

EgyptAir a fost desemnată cea mai bună companie aeriană africană în 2008. Potrivit EgyptAir, căpitanul zborului dispărut are 6.275 de ore de zbor, dintre care 2.101 pe aparate A320. Copilotul are 2.766 de ore. Avionul A320 care efectua zborul a fost fabricat în 2003, potrivit The Guardian.

De la lansarea pe piaţă în 1988, aeronavele A320 au fost implicate în 14 accidente  mortale. Aeronavele A320 sunt unele dintre cele mai utilizate în zborurile pe distanţe scurte şi medii. Avioanele au intrat pe piaţă în 1988, mult mai târziu decât rivalele Boeing 737, însă s-au dovedit a fi extrem de populare în rândul companiilor aeriene şi pasagerilor, fiind livrate aproape 7.000.

Compania cu cea mai mare flotă de A320 este American Airlines, iar easyJet are la rândul său o flotă foarte mare, potrivit The Independent.

Principalele linii de asamblare se află în Toulouse, Franţa, şi Hamburg, Germania, componentele fiind produse în Franţa, Germania, Spania şi Marea Britanie.

„A320 are un bilanţ fantastic în ceea ce priveşte siguranţa”, potrivit lui Phil Seymour, preşedinte al International Bureau of Aviation, citat de CNN.

Aeronava care s-a prăbuşit acumulase 48.000 de ore de zbor, însă acest lucru nu înseamnă că se apropia de sfârşitul vieţii. În 2008, Airbus, compania pan-europeană care produce A320, anunţa că dezvoltă un sistem care ar permite prelungirea duratei de viaţă a aparatelor de zbor cu 10-20 de ani, cu până la 120.000 de ore de zbor, potrivit The Telegraph.

Ca fiecare accident de avion, dispariţia zborului MS804 reînnoieşte temerile privitoare la securitatea aeriană. Totuşi, în ciuda accidentelor şi dispariţiilor de avioane, s-au înregistrat mari progrese în ceea ce priveşte securitatea zborurilor în ultimii ani, potrivit Le Monde.

Din 1970, traficul aerian mondial a crescut de zece ori, de la 300 milioane la peste 3 miliarde de pasageri transportaţi pe an. În aceeaşi perioadă, numărul morţilor în accidente aeriene a scăzut.

În timp ce în 1970 numărul de morţi în accidente aviatice la nivel mondial se ridica la 2.250 de persoane, în 2015 numărul victimelor a fost de 898 persoane. Prin comparaţie, numărul morţilor în accidente rutiere este estimat la 1,24 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO