Business Internaţional

Hollywood-ul se bazeaza pe lansari in forta

13.07.2004, 00:00 12



Incasarile inregistrate de filmele urmari ale unor mari succese de box-office in primele zile sau in prima saptamana de la lansare sparg vechile recorduri, insa aceasta poate fi o strategie riscanta, comenteaza Financial Times.



Spider-Man 2 a inregistrat incasari record in week-endul trecut cand a ajuns pe ecrane, insa, luand in considerare noile tendinte ce caracterizeaza sectorul american de film, si acestea ar putea fi in curand depasite.



In prima saptamana de rulare, vanzarile de bilete pentru Spider-Man au atins valoarea de 192 milioane de dolari, depasind recordul inregistrat anul trecut de Matrix Reloaded.



Totusi, aruncand o privire asupra recordurilor, se pare ca ceea ce directorii de la Hollywood numesc un "big opening" e pe cale de a deveni aproape o moda, un astfel de eveniment producandu-se aproape in fiecare luna.



In mai, Shrek 2 a incasat peste 100 milioane de dolari in primul weekend de rulare, in timp ce Harry Potter and the Prisoner of Azkaban a strans 94 milioane de dolari in decurs de trei zile in luna iunie. Din topul primelor 10 weekenduri cu cele mai de seama lansari din istoria americana a filmului, patru au fost inregistrate in acest an.



Exista mai multi factori ce stau la baza acestei frecvente rasturnari de recorduri. Mai intai, urmarile unor filme de succes, cu bugete mari, sunt difuzate intr-un numar din ce in ce mai mare de cinematografe.



Un alt element este aparitia unor mari complexe cinematografice, ce inlocuiesc vechile cinematografe cu un singur ecran.



Acesti operatori vor difuza adesea acelasi film pe ecrane multiple la ore diferite, maximizand potentiala audienta a filmului respectiv in weekendul de lansare, cand campania publicitara pentru acesta se afla in punctul de maxima intensitate.



Jeff Blake, vicepresedinte al Sony Pictures, ce a lansat Spider-Man 2, declara ca, gratie aparitiei cinematografiei digitale, ce va permite operatorilor sa downloadeze copii ale unui film mai degraba decat sa comande un anumit numar de role ale filmului respectiv, cinematografele isi vor putea extinde numarul ecranelor pe care-l rezerva unui singur blockbuster intr-un ritm si mai alert.



Totusi, aceasta tendinta nu inseamna neaparat ca vanzarile de bilete vor creste.



In ciuda succesului initial inregistrat anul trecut de filme de mare succes ca The Matrix Reloaded, X-Men 2 si The Return of the King, toate bucurandu-se de promovare intensa si de incasari importante in primul weekend in care au fost lansate, veniturile totale din incasari inregistrate de sectorul american de film au ramas neschimbate, la 9,5 miliarde de dolari.



Veniturile nu au scazut numai datorita majorarii pretului la bilete.



Pana acum in acest an, veniturile din incasari au inregistrat o crestere de 3-4%, conform estimarilor analistilor.



Pentru directorii de la Hollywood, nu numai locul in cartile de recorduri este amenintat. Studiourile retin in general o parte mai mare din veniturile din vanzarile de bilete inregistrate in primul weekend. Astfel, accentul cade pe un opening in forta. Unii directori media au avertizat in legatura cu riscurile atasate acestui gen de lansari, insa, pe fondul recentelor succese, de genul celui inregistrat de Spider-Man 2,an mod sigur cei de la Hollywood nu vor renunta foarte usor la acest gen de promovari.



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO