Business Internaţional

Hennes&Mauritz castiga cu Lagerfeld

01.02.2005, 00:00 14



Profitul lantului suedez de magazine de moda Hennes&Mauritz a crescut cu 22 de procente in trimestrul patru al anului 2004, potentat de interesul pentru produsele Karl Lagerfeld, relateaza BBC.



Paltoanele, bluzele sau camasile concepute de designerul casei Chanel, Karl Lagerfeld, s-au vandut in doar cateva ore de la lansarea in magazine. Profiturile companiei s-au ridicat la 303 milioane de euro, iar volumul vanzarilor s-a majorat cu 14%, la 1,75 de miliarde de euro.



Folosirea numelui unui creator faimos a dat nastere la controverse dupa ce Lagerfeld a sugerat ca prefera sa realizeze haine pentru manechine decat pentru clientii obisnuiti ai H&M. Modelele designerului au preturi mai mari decat restul produselor comercializate de companie. Cu toate acestea, cele doua parti au ajuns la un consens. Astfel, profiturile grupului au depasit estimarile, iar actiunile, care sunt listate la Bursa din Stockholm, s-au majorat cu un punct procentual. In Statele Unite, o piata cheie pentru companie, vanzarile au crescut cu 24% in ultimul trimestru al anului trecut.





Planuri de extindere



H&M detine in prezent peste 1.000 de magazine in toata lumea, si planuieste extinderea activitatii in Polonia, Cehia, Portugalia si Italia. In cursul acestui an, va deschide cel putin 145 de magazine, urmand sa inaugureze primele unitati la Dublin si in Ungaria, si va inchide 12.



Pe ansamblul anului, profitul net a crescut cu 15% atingand valoarea de 800 de milioane de euro. Vanzarile s-au majorat cu 11 procente.



Grupul a beneficiat de deprecierea dolarului si de imbunatatirea operatiunilor de productie, care i-au permis practicarea unor preturi mai scazute, fapt care a dus la cresterea profitului.



Primul magazin H&M a aparut in 1947, compania dezvoltand de-a lungul anilor un concept multinational, iar in prezent opereaza in peste 20 de tari. Cea mai mare piata pentru companie este Germania, urmata de Suedia si Marea Britanie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO