Business Internaţional

H&M, pe muchie de cuţit: Profitul brut al companiei rămâne pe scădere pentru al şaselea semestru consecutiv

H&M, pe muchie de cuţit: Profitul brut al companiei...

Autor: Izabela Cutieru, Mediafax

29.03.2019, 16:41 302

Retailerul de articole vestimentare H&M a raportat un profit brut în scădere, pentru al şaptelea trimestru consecutiv, în decembrie - februarie ajungând la 112 milioane de dolari, de la valoarea de 1,26 miliarde de dolari, înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Reuters.

Cu toate acestea, compania de origine suedeză a înregistrat o scădere mai mică decât cea preconizată în primul trimestru al anului curent, vânzând mai multe produse la preţ întreg şi înregistrând o îmbunătăţire a marjelor.

H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte din lume, după Inditex, proprietarul brandului Zara, a înregistrat, în ultimii ani, scăderi ale profitului şi acumulări de stocuri, din cauza digitalizării sectorului şi a reacţiilor întârziate la fluctuaţiile din cadrul pieţei.

Compania a realizat, în ultimii ani, investiţii majore în logistică, dezvoltarea în mediul online şi modernizări de magazine, astfel încât să îşi recâştige poziţia în cadrul pieţei.

În primul trimestru al acestui an, marja brută a ajuns la 50%, de la 49,9% în urmă cu un an, sfidând previziunile de scădere la 49,4%.

Purtătorii de cuvânt ai H&M au declarat că în această lună, în perioada 1-27 martie, vânzările nete au crescut cu 7% în monedele locale.

Încasările din vânzări au scăzut în perioada decembrie - februarie, iar comerciantul suedez a declarat că prevede o accentuare a acestei scăderi în cel de al doilea trimestru al acestui an an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO