Business Internaţional

H&M începe să dispară în China: Retailerul este respins de majoritatea platformelor online de shopping, în timp ce aplicaţiile de tip Google Maps continuă să şteargă locaţiile companiei suedeze

China reprezintă a patra cea mai mare piaţă pentru H&M

China reprezintă a patra cea mai mare piaţă pentru H&M

Autor: Eduard Ivanovici

31.03.2021, 13:28 1411

H&M, al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, începe să piardă teren în China după ce grupul suedez şi-a exprimat temerile cu privire la exploatarea muncitorilor din regiunea Xinjiang, potrivit Business Insider.

Produsele companiei au fost eliminate din cadrul Alibaba, gigantul de e-commerce fondat de Jack Ma, şi JD.com, unul dintre cei mai mari retaileri online din China. În plus, serviciile de tip Google Maps, precum Baidu Maps şi platforma de navigaţie creată de Alibaba, continuă să şteargă locaţiile H&M, mişcare adoptată şi de aplicaţia de ride-hailing Didi Chuxing.

Anul trecut, H&M a declarat că va înceta să folosească bumbacul din regiunea autonomă Xinjiang şi va pune astfel capăt legăturilor cu o companie chineză care a fost asociată cu abuzurile îndreptate către comunităţile de uiguri musulmani. Comentariile au fost lansate după ce un reportaj BBC a scos la iveală faptul că populaţia uigură din regiune a fost supusă în mod constant la muncă forţată.

De asemenea, mai multe grupuri pentru drepturile omului au tras semnale de alarmă cu privire la sterilizările forţate şi taberele de „reeducare” din regiunea de nord-vest a Chinei. Autorităţile au răspuns că taberele sunt proiectate pentru a combate sărăcia şi extremismul religios.

China reprezintă a patra cea mai mare piaţă pentru H&M, iar criticii nu vor înceta prea curând să atace brandul suedez.

„Răspândiţi zvonuri pentru a boicota bumbacul din Xinjiang, în timp ce încercaţi să obţineţi profituri în China? Iluzii!”, reiese dintr-o declaraţie a Ligii Tinerilor Comunişti din China.

Burberry, Nike şi Adidas au primit tratamente similare după ce şi-au exprimat poziţia cu privire la abuzurile din Xinjiang.

Săptămâna trecută, actriţa chineză Zhou Dongyu şi-a încheiat contractul cu Burberry, renunţând în acelaşi timp la statutul de ambasador al brandului britanic.  

În plus, logo-ul companiei a fost eliminat din îmbrăcămintea purtată de personajele din „Honor of Kings”, unul dintre cele mai populare jocuri produse de gigantul Tencent.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO